POMIAR CIŚNIENIA SPRĘŻANIA
Cel pomiaru:
Stan techniczny górnej części silnika, bez jego demontażu, można ocenić na podstawie ciśnienia sprężania w cylindrach.
Pomiar ciśnienia sprężania silnika służy do ogólnego sprawdzenia stopnia zużycia: tłoków, pierścieni tłokowych, gładzi cylindra oraz przylgni zaworów i ich gniazd.
Pomiar ciśnienia sprężania pozwala również ocenić stan uszczelki pod głowicą i wykluczyć lub potwierdzić jej uszkodzenie.
Jak wykonać pomiar ciśnienia sprężania?
Pomiary ciśnienia sprężania należy wykonać przy zachowaniu następujących warunków wstępnych:
Ciśnienie sprężania mierzy się na wszystkich cylindrach według metodyki:
Cel pomiaru:
Próba olejowa pozwoli określić rodzaj nieszczelności, zużycia w silniku.
Dla cylindrów, w których stwierdzono zbyt niskie ciśnienie sprężania przeprowadza się dodatkowo tzw. próbę olejową, aby sprawdzić, czy przyczyną tego jest zużycie pierścieni i gładzi cylindrowej czy też źródłem nieszczelności są zawory lub uszczelka pod głowicą. Próba olejowa polega na tym, że do cylindrów w których stwierdzono zbyt niskie ciśnienie sprężania, wstrzykuje się niewielką ilość oleju silnikowego (5 ml) i ponownie mierzy ciśnienie.
Próbę olejową mierzy się według metodyki:
Ściągnij darmowy poradnik: ""Jak jeździć ekonomicznie i zmniejszyć zużycie paliwa"?
Poznaj 9 SEKRETÓW EKONOMICZNEJ JAZDY SAMOCHODEM.
Format PDF, 16 stron cennej wiedzy.
Ściągnij darmowy poradnik: "Remont silnika - jak go uniknąć, na czym polega i ile kosztuje?"
Dowiedz się, jak użytkować samochód, by ograniczyć zużycie silnika i uniknąć kosztownego remontu.
Format PDF, 18 stron cennej wiedzy.
Ściągnij darmowy poradnik: "Naprawa skrzyni biegów - na czym polega, ile kosztuje i jak jej uniknąć?". Format PDF, 16 stron cennej wiedzy.
Ściągnij darmowy poradnik: "Przygotowanie auta na wiosnę, wreszcie robi się cieplej".
Dokonaj wiosennego przeglądu auta.
Format PDF, 7 stron cennej wiedzy.
Ściągnij darmowy poradnik: "Hałasujące hydrauliczne popychacze zaworów.".
Dokonaj diagnozy stanu technicznego popychaczy zaworowych.
Format PDF, 11 stron cennej wiedzy.
Ściągnij darmowy poradnik: "Turbosprężarki - zasady prawidłowej eksploatacji".
Format PDF, 23 strony cennej wiedzy.
Każdy demontaż i powtórny montaż zespołu czy podzespołu, w którym współpracują ze sobą części, pociąga za sobą określone skutki: powtórny, nie zawsze pożądany i prawidłowy proces docierania już dotartych (ukształtowanych, z ustaloną teksturą) części, tym bardziej w przypadku wymiany jednej ze współpracujących części. Konieczność wymiany uszkodzonych na skutek demontażu elementów (np. śrub) i uszczelek. Najczęściej wymianę większej liczby elementów niż wynika to z weryfikacji zespołu. Powoduje to w konsekwencji skrócenie okresu eksploatacji zespołu, w porównaniu z niedemontowanym (chodzi o części nieuszkodzone awaryjnie). Przykładem może być naprawa przekładni głównej np. w PF126, w której nie sposób w trakcie wymiany łożysk, ustawić koła w ich pierwotnym, już dotartym złożeniu. Wzajemne położenie kół przekładni hipoidalnej ma fundamentalne znaczenie dla jej trwałości.
Wniosek: przy wymianie awaryjnie uszkodzonego elementu w zespole, należy się liczyć ze skróceniem okresu eksploatacji całego zespołu, jak też z większymi niż planowane kosztami naprawy. Przy naprawach należy wymieniać pary współpracujących elementów, co ma np. miejsce w przewidywanych przez producenta urządzeń, naprawach głównych. Innym rozwiązaniem jest naprawa i regeneracja części bez demontażu, co dotychczas należało do zagadnień SF, a co obecnie umożliwia technologia ceramizacji. Zjawiskiem godnym uwagi, jest to, że efektywność stosowania technologii ceramizacji, jest wyższa dla materiałów niższej jakości.
Po zastosowaniu Ceramizerów® można pokonać nawet 500 km bez oleju w silniku (ściągnij film) .
Dowodem na to jest test przeprowadzony w obecności wielu pracowników Zawodowej Straży Pożarnej z Przasnysza.
Do testu użyto pojazdu - Polonez 1500 o przebiegu silnika około 129000 km.
Po około 3000 km od momentu aplikacji preparatu, został zlany olej z silnika.
W dniu 09.03.2005 r. pojazd pokonał na trasie Przasnysz – Szczytno - Przasnysz odległość 303 km. Następnego dnia kontynuowano jazdę bez oleju, pojazd przejechał odległość 206 km.
Po osiągnięciu celu - pokonaniu w sumie 509 km test został zakończony. Wciąż sprawny i funkcjonujący silnik zdemontowano i przekazano do dalszych badań.
Podczas testu pojazd zasilany był LPG, co tym bardziej pogłębiało ekstremalne warunki pracy silnika.
Podczas całego testu temperatura silnika nie przekraczała normy, tj. 90 oC.
Jazda odbywała się zarówno w mieście jak i poza miastem.
W jeździe poza miastem pojazd przemieszczał się ze średnią prędkością 80 km/h.
Wynik testu potwierdza skuteczność Ceramizerów®.
Zachęcamy do obejrzenia programu Sonda (emisja w 1983 roku) w którym prezentowane i omawiane są funkcje oraz właściwości olejów.
Roczne oszczędności wynikające z ewentualnego zastosowania Ceramizerów® do około 16 mln. samochodów osobowych w Polsce wynoszą: 4680000000 zł, w przybliżeniu 5 miliardów zł ( z tych oszczędności można by zbudować ponad 200 km autostrad / rocznie).
W rezultacie oszczędności największym beneficjentem będzie środowisko naturalne, ponieważ nie zużyjemy 560 000 000 litrów paliwa i 4 000 000 litrów oleju oraz nie wyemitujemy do atmosfery 2 128 000 ton CO2. Podane roczne oszczędności odnoszą się do 16 mln samochodów osobowych w Polsce.
Niniejsze oszczędności są w zasięgu tylko trzeba chcieć po nie sięgnąć...
Obliczenia:
Zakładamy, że średnio rocznie samochód pokonuje 15 tys. km i spala średnio 8 litrów benzyny / 100 km, to przy obecnych cenach benzyny 4,5zł /litr otrzymujemy kwotę kosztu paliwa - 5400 zł. / rok.
Dla 1 mln. samochodów roczny koszt stosowania preparatu wyniesie 32 mln. zł.
Bilans dla 1 mln samochodów osobowych:
160 mln.zł - oszczędności ze zmniejszenia zużycia paliwa
7,5 mln.zł - oszczędności ze zmniejszenia zyżycia oleju
7 mln.zł - oszczędności ze zmniejszenia emisjii CO2
150 mln.zł - oszczędności na naprawach i remontach
-32 mln.zł - roczne koszty stosowania preparatu
W wyniku zastosowania ceramizerów® do 1 mln. samochodów - szacunkowe wymierne oszczędności wynoszą: 292,5 mln. zł (około 83,5 mln euro).
W rezultacie oszczędności największym beneficjentem będzie środowisko naturalne, ponieważ nie zużyjemy 35 000 000 litrów benzyny i 250 000 litrów oleju oraz nie wyemitujemy do atmosfery 133 000 ton CO2.
Podane wyniki odnosza się do 1 mln. samochodów osobowych