Opinie o Ceramizer® właścicieli samochodów Dacia

Dacia Logan MCV

Rok produkcji:2008
Pojemność silnika:1,6MPI
Przebieg:77200km

Opinia:To już 5 auto jakie poddaje procesowi ceramizacji poprzez zastosowanie preparatów firmy Ceramizer. Pierwszy zastosowałem w aucie Seat Ibiza 2.0 16V benzynowy (opinia  dodana na stronie)
Niestety nie posiadam pomiarów ciśnienia sprężania przed i po (nie mam na to czasu), bo przy pierwszym aucie tylko ugruntowały mnie, że preparat działa! W następnych autach:
Fiat Panda 1.1 benzynowy 2006 przebieg 80000km
Skoda Fabia II 1.2 TSI benzynowy 2011 przebieg 12000km
Skoda Fabia II 1.6 benzynowy 2012 przebieg 37000km
Obecnie się ceramizuje Dacia :)))teraz 77450km Za chwilę (już zakupiłem pakiet następnych Ceramizerów) Toyota Previa 2,4 benzynowy 1992 rok (!) przebieg 310000km.
Zawsze ten sam już przewidywalny efekt. Wycisza pracę silnika – zimnego oraz na biegu jałowym i podczas jazdy; wycisza pracę wspomagania układu kierowniczego; spada zużycie paliwa. Spadają obroty na biegu jałowym ! Co sprawia, że na postoju jest ciszej i silnik zużywa mniej paliwa. Najważniejsze zadanie moim zdaniem Ceramizera – ZWIĘKSZA TRWAŁOŚĆ !
Marcin Królak
Opinia nadesłana dnia 08.04.2013


Dacia Logan MCV

Rok produkcji:2008
Pojemność silnika:1,6MPI
Przebieg:80800 km

Ceramizer opinia dacia loganCeramizer opinia dacia logan

Wcześniej trochę oleju silnik spalał, teraz nie spala 🙂
Wspomaganie układu kierowniczego hałasowało w skrajnych położeniach kierownicy, teraz nie hałasuje. Skrzynia biegów czasami zgrzytała teraz nie zgrzyta. Niebawem zakładam instalację gazową, celowo czekałem, aż Ceramizery zaczną działać szczególnie w silniku 🙂 Od wlania Ceramizerów (skrzynia biegów, silnik, bak z benzyną, układ kierowniczy) przejechałem ponad 3500km.

Dalszy ciąg opinii

Wpływ Ceramizera na ustabilizowanie regulacji luzu zaworowego.

Ze względu na cechy silnika spalinowego luz zaworowy wraz z przebiegiem zmniejsza się poprzez wypalenie (degradację) materiału gniazd zaworowych w głowicy cylindrów. W praktyce występuje to głównie w przypadku zaworów wylotowych ze względu na znacznie większe temperatury spalin ich skład i ciśnienie. Ten luz zmniejsza się z reguły dużo szybciej w przypadku zasilania silnika gazem propan-butan tzw LPG, czasami wręcz lawinowo.

Ceramizer zastosowano aby ograniczyć ten niekorzystny proces.

Auto to Dacia Logan MCV 2008 rok. Silnik spalinowy zasilany benzyną 95 lub 98 okt 1,6 MPi marki Renault typ K7M 710 przerobiony mechanicznie przy 76 600 km (góra silnika, cały osprzęt i silnik fabryczny, uszczelki fabryczne nowe) z 85,6 KM na ponad 100 KM (wzrost momentu obr. o podobną wartość, głowica GTA). Auto 5 miejscowe.

Wykonano szereg pomiarów luzów zaworowych i czynności które opisuje poniżej:
1. Przy przebiegu 77 200 km zastosowano 1 dawkę Ceramizera do silnika.
2. Przy przebiegu 78 450 km dokonano regulacji zaworów.
3. Przy przebiegu 82 250 km założono instalację gazową LPG (sekwencyjna STAG 4) – większe obciążenie silnika.
4. Przy przebiegu 90 140 km dodano kolejną drugą dawkę Ceramizera do silnika.
5. Przy przebiegu 92 600 km sprawdzono regulację zaworów (14 150 km od ostatniej regulacji).
Luzy zaworów dolotowych bez zmian

Zawory dolotowe:
1cyl 2 cyl 3cyl 4cyl
0,11 0,11 0,12 0,11

Luzy zaworów wydechowych za małe (wyniki w mm)
Zawory wydechowe:
1 cyl 2 cyl 3cyl 4cyl
0,15 0,22 0,17 0,07

Norma dla tego silnika to: luz zaworów dolotowych pomiędzy 0,10-0,15mm; luz zaworów wydechowych pomiędzy 0,25 – 0,30 mm.
Dolotowe zostawiono bez zmian, wydechowe wyregulowane kolejno na 0,27 0,26 0,26 0,25.
6. Przy przebiegu 104 200 km ponownie dokonano sprawdzenia luzu zaworowego (14 150 km od ostatniej regulacji). Luzy zaworów dolotowe nieznacznie zmniejszone; luzy zaworów wydechowych bardziej wyrównane i nieznacznie za małe (wyniki w mm).

Zawory dolotowe:
1cyl 2 cyl 3 cyl 4 cyl
0,10 0,11 0,10 0,10

Zawory wydechowe:
1 cyl 2 cyl 3 cyl 4cyl
0,21 0,16 0,16 0,11

Dolotowe wyregulowane kolejno na 0,15 0,15 0,16 0,15 ; wydechowe wyregulowane kolejno na 0,30 0,30 0,31 0,32.
7. Przy przebiegu około 105 000 km przerobiono auta na 7 miejscowe, co za tym idzie nastąpiło zwiększenie masy własnej i większe obciążenie (najczęściej zajęte 6 miejsc).
8. Przy przebiegu 108 000 km dodano kolejną trzecią dawkę Ceramizera do silnika.
9. Przy przebiegu ok. 112 000 km zamontowano hak – co za tym idzie niemalże codziennie ciągnięto przyczepkę jednoosiową i to z pełnym obciążeniem.
10. Przy przebiegu 115 600 km sprawdzono kolejny raz luzy zaworowe. Luzy zaworów dolotowych niemalże identyczne, luzy zaworów wydechowych jeszcze bardziej wyrównane i tylko minimalnie za małe – niemalże mieszczą się w normie fabrycznej (wyniki w mm).

Zawory dolotowe:
1 cyl 2 cyl 3cyl 4cyl
0,13 0,15 0,16 0,15

Zawory wydechowe:
1cyl 2 cyl 3cyl 4cyl
0,24 0,24 0,24 0,23

Dolotowy nr 1 wyregulowany na 0,15 pozostałe bez zmian. Wydechowe wyregulowane kolejno na 0,31 0,31 0,30 0,31
Mam też dokładną tabelę odręczną robioną za każdym razem w garażu.

Luzy zaworowe Dacia Logan

Wyniki w 2 wierszu to nic innego jak różnica luzu przed i po regulacji (jeśli taka regulacja nastąpiła). Osobne zapisy dla kolejnych cylindrów zaworów dolotowych i wylotowych.

WNIOSKI

Ceramizer zastosowano aby zatrzymać wypalenie (degradację ) materiału gniazd zaworowych. Tu w konkretnym silniku 1 dawka Ceramizera okazała się zbyt mała by ten proces wyhamować. Silnik jak wspomniałem w poprzednim mejlu jest podrasowany i zasilany gazem LPG. Ciężko pracuje, gdyż lubię szybką i dynamiczną jazdę. Dodatkowe utrudnienia dla silnika, to klimatyzacja, wersja 7 osobowa i ciągnięcie przyczepki.

Kolejne dawki i kolejne pomiary wskazują, że Ceramizer spisał się na medal. Po 3 pomiarach i 3 regulacjach, które przeprowadziłem niezwykle starannie i drobiazgowo również w oparciu o oryginalną rumuńską instrukcję serwisową do tego silnika (pomiary wykonywane były za każdym razem min 2-krotnie; dokładność obranej metody to ok 0,005 mm) wnioski są następujące:

1. Proces wypalania gniazd zaworowych wylotowych w głowicy cylindrów silnika został silnie wyhamowany. Z najgorszego przypadku 0,18 mm do 0,09 mm, czyli dwukrotnie mniejsza degradacja materiału na styku gniazdo/zawór, w pozostałych cylindrach również mniejsza.

2. W pierwszej fazie pomiarów różnica degradacji materiału gniazd zaworowych w poszczególnych cylindrach była bardzo duża i wynosiła nawet 0,15 mm, po ostatnim pomiarze widać, że w każdym cylindrze ten proces zachodzi niemalże jednakowo.
3. Wyrównana praca na wszystkich czterech cylindrach.

Stopniowe wyhamowanie procesu degradacji gniazd zaworowych widać po coraz to mniejszych różnicach między luzem nominalnym a luzem jaki faktycznie występował przy każdej kolejnej regulacji.

Różnica przy drugiej regulacji przy 104 200 km zaworów wylotowych :
cyl 1 2 3 4
mm 0,09 0,14 0,15 0,21

Różnica przy trzeciej regulacji przy 115 600 km zaworów wylotowych to już tylko :
cyl 1 2 3 4
mm 0,07 0,07 0,06 0,08

Tu widać jak na dłoni, że materiał zawór i gniazdo wypalają się już w minimalnym znacznie mniejszym, mimo mniej korzystnych warunków przez dociążenie auta i ciąganie przyczepki, stopniu i równo w każdym cylindrze. Gratulacje dla Ceramizer!

Potrzebne były wyjątkowo 3 dawki Ceramizera, piszą Państwo o podwojeniu dawki w przypadku jazdy wyczynowej. Tu na pewno można o takiej pisać zważywszy na obciążenia silnika 🙂

Zobaczywszy kilka lat temu, że Ceramizer działa namawiam nadal rzesze kierowców, właścicieli aut, pojazdów etc z silnikami spalinowymi szczególnie długo, ale z reguły skutecznie również niedowiarków i oporantów na wiedzę 😉 Pozdrawiam cała ekipę!
Marcin Królak
Opinia nadesłana dnia 2013-06-03 / Dalszy ciąg nadesłany dnia 2015-09-09