Powered by Smartsupp

Instrukcja do silników ekstremalnych (CMX)

Najwyższą efektywność w stosowaniu Ceramizera® uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.

  1. W trakcie całego procesu ceramizacji (200 km lub 5 motogodzin) nie wymieniać oleju. Olej wymienić zgodnie z terminem okresowej wymiany.
  2. Ceramizer® można mieszać z dowolnym rodzajem oleju i stosować do wszystkich rodzajów silników motocyklowych czterosuwowych.
  3. Zaniżona doza Ceramizera® nie przyniesie oczekiwanych korzyści.
  4. Zawyżona (np. 2 x większa) doza Ceramizera® nie powoduje żadnych skutków ubocznych jedynie wydłuża się czas wytwarzania się warstwy. Podwójna doza Ceramizera® zalecana jest w przypadku znacznego zużycia silnika.
  5. Dla silników stosowanych w sporcie motorowym i w ekstremalnych warunkach eksploatacji, zaleca się podwojenie dawki Ceramizera®, w stosunku do ilości określonej w tabeli.
  6. W celu uzyskania efektu synergii korzyści sugerujemy zastosować CMX razem z uszlachetniaczem do paliwa CP.

OPAKOWANIE ZAWIERA:

  1. Niniejszą instrukcję.
  2. Jeden dozownik łatwo rozpuszczalnego w oleju preparatu o masie netto 4,5 g.

 ZALECENIA:

  1. Wykonać pomiar ciśnienia końca sprężania (przed i po wytworzeniu się warstwy ceramiczno metalowej) w cylindrach silnika – celem potwierdzenia skuteczności działania Ceramizera®.
  2. Można stosować na każdym etapie eksploatacji, najlepiej po wymianie oleju, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować jazdę z Ceramizerem®.
  3. Stosować przede wszystkim profilaktycznie, w celu zabezpieczenia silnika i skrzyni przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco jego żywotność i czas bezawaryjnej pracy.
  4. Można stosować z każdym rodzajem oleju.
  5. Ceramizer® CMX zaleca się stosować prewencyjnie przy każdej wymianie oleju lub co 5 000 km sportowej/ekstremalnej jazdy.
  6. W trakcie tworzenia się warstwy ceramiczno-metalowej nie wymieniać oleju (200 km).
  7. CMX można stosować po dotarciu nowego lub po remoncie silnika tj. po około 250 km (lub 5 motogodzinach) pracy silnika lub według instrukcji docierania producenta.

INSTRUKCJA:

  1. Przed zaaplikowaniem CMX zaleca się wymianę oleju i filtra oleju.
  2. Rozgrzać silnik do temperatury roboczej 80-90 oC, (np. po jeździe, lub co najmniej po 10-cio minutowej pracy silnika na biegu jałowym).
  3. Ogrzać preparat do temperatury około 25 oC np. trzymając strzykawkę w ręku (substancja ma konsystencję smaru i rozpuszcza się w temperaturze powyżej 25 oC).
  4. Wstrząsnąć strzykawkę przez około 30 sekund.
  5. Wlać dozę/y do rozgrzanego silnika przez otwór wlewu oleju.
  6. Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym przez 10 min.
  7. Przejechać łagodnie około 100 km lub pozostawić uruchomiony silnik na biegu jałowym na około 3 godziny.

UWAGI:

  1. W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z wypłukaniem silnika przed zastosowaniem Ceramizera®. Inaczej skuteczność obróbki CMX będzie zmniejszona, a czas ceramizacji wydłuży się.
  2. W przypadku uszkodzeń mechanicznych silnika (np. pęknięty pierścień tłokowy, nieszczelne zawory, głębokie rysy na gładzi cylindra, ubytki na zębach trybów itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować Ceramizer®.
  3. W przypadku wykonania remontu silnika należy przejechać 250-300 km od momenty remontu i dopiero wówczas zastosować Ceramizer®.
  4. Ceramizer® nie regeneruje miejsc, gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
  5. Dozowniki/strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są także uważane za prawidłowo napełnione.
  6. Podczas procesu tworzenia się warstwy ceramiczno-metalowej może wystąpić chwilowe zwiększone dymienie.
  7. Atutem CMX jest skrócony proces ceramizacji (tylko 100 km lub 3 godziny pracy silnika na biegu jałowym), co pozwala na ułatwione w porównaniu do CM użycie produktu w sporcie motorowym.
  8. Szybciej wytworzona warstwa ceramiczno-metalowa jest równie skuteczna jak w przypadku standardowego CM, lecz warstwa ta jest cieńsza i tym samym szybciej się zużyje – w szczególności podczas sportowej jazdy – dlatego zaleca się stosowanie CMX przy każdej wymianie oleju w silniku.
  9. Efektywność CMX jest taka sama niezależnie od rodzaju stosowanych paliw w silnikach.

BEZPIECZEŃSTWO:

  1. Produkt jest bezpieczny zgodnie z aktualnymi normami UE.
  2. Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC.
  3. Nie zapycha filtrów oleju ani kanałów olejowych.
  4. Nie zawiera teflonu ani molibdenu.
  5. Chronić przed dziećmi.

BADANIA:

Skuteczność potwierdzona w testach zamieszczonych na www.ceramizer.pl. 

SKUTECZNOŚĆ:

Wytworzone warstwy ceramiczno-metalowe pozostają skuteczne i trwałe na około 30 000 km przebiegu. Po tym przebiegu zaleca się ponownie zastosować Ceramizer® do silnika motocyklowego.

Pobierz instrukcję CMX (format PDF)