Powered by Smartsupp

Instrukcja do silników czterosuwowych skuterów i quadów (CM4T)

Najwyższą efektywność w stosowaniu Ceramizera® uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.

  1. W trakcie całego procesu ceramizacji (1,5 tys. km lub 25 motogodzin) nie wymieniać oleju. Olej wymienić zgodnie z terminem okresowej wymiany.
  2. Ceramizer® można mieszać z dowolnym rodzajem oleju i stosować do wszystkich rodzajów silników spalinowych benzynowych, diesla.
  3. Zaniżona doza Ceramizera® nie przyniesie oczekiwanych korzyści.
  4. Zawyżona (np. 2 x większa) doza Ceramizera® nie powoduje żadnych skutków ubocznych jedynie wydłuża się czas wytwarzania się warstwy. Podwójna doza Ceramizera® zalecana jest w przypadku znacznego zużycia silnika.
  5. Dla bardzo wyeksploatowanego silnika należy zwiększyć dozowanie. W przypadku poboru oleju od 0,2l do 0,4l na 1000 km dawkę Ceramizera® należy zwiększyć o połowę.
  6. Dla silników stosowanych w sporcie motorowym i w ekstremalnych warunkach eksploatacji zaleca się stosowanie dedykowanego Ceramizera® CMX.
  7. Powyżej pojemności 600 cc zaleca się stosować Ceramizer® CS.

OPAKOWANIE ZAWIERA:

  1. Niniejszą instrukcję.
  2. Jeden dozownik łatwo rozpuszczalnego w oleju preparatu o masie netto 4 g.

ZALECENIA:

  1. Wykonać pomiar ciśnienia końca sprężania (przed i po wytworzeniu się warstwy ceramiczno metalowej) w cylindrach silnika – celem potwierdzenia skuteczności działania Ceramizera®.
  2. Można stosować na każdym etapie eksploatacji, najlepiej po wymianie oleju, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować jazdę z Ceramizerem®.
  3. Stosować przede wszystkim profilaktycznie, w celu zabezpieczenia silnika przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco jego żywotność i czas bezawaryjnej pracy.
  4. Można stosować z każdym rodzajem oleju.
  5. W trakcie tworzenia się warstwy ceramiczno metalowej (1500 km) nie wymieniać oleju.
  6. Ceramizer® Cm4T można stosować wraz z Ceramizerami® do skrzyni biegów (CB) oraz paliwa (CP).

INSTRUKCJA:

  1. Rozgrzać silnik do temperatury roboczej 80-90 oC, (np. po jeździe, lub co najmniej po 10-cio minutowej pracy silnika na biegu jałowym).
  2. Wyłączyć silnik.
  3. Odkręcić korek wlewu oleju i opróżnić dozownik(i) do otworu wlewu oleju.
  4. Zakręcić korek wlewu oleju.
  5. Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym przez 15 min.
  6. Pokonać co najmniej 20 km normalnie użytkując pojazd lub jako ekwiwalent pozostawić pojazd na biegu jałowym na 1h).
  7. Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 1500 km przebiegu (30 motogodzin), dlatego w tym czasie nie należy wymieniać oleju. Olej wymienić w terminie wymiany.
  8. W przypadku stosowania zwiększonej ilości preparatu (np. 2 dawek) zaleca się zastosowanie pierwszej dozy (według załączonej instrukcji), a następnie po przejechaniu ok. 500 km zastosowanie w ten sam sposób drugiej (kolejnej) dozy (zwiększa to efektywność tworzenia się warstwy ceramiczno-metalowej w miejscach tarcia).

UWAGI:

  1. W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem silnika przed stosowaniem.Ceramizera®. Inaczej skuteczność obróbki ceramizerem będzie zmniejszona, a czas ceramizacji wydłuży się.
  2. W przypadku uszkodzeń mechanicznych silnika (np. pęknięty pierścień tłokowy, nieszczelne zawory, głębokie rysy na gładzi cylindra, nieszczelne uszczelniacze zaworów itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę Ceramizerem®.
  3. W przypadku wykonania remontu silnika, należy przejechać około 1000 km od momentu remontu, następnie zastosować Ceramizer®.
  4. Ceramizer® nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal (np. uszczelniaczy zaworów).
  5. Dozowniki/strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.
  6. Ceramizer® usuwa nagar z miejsc tarcia metalu o metal aby móc wytworzyć warstwę ceramiczno – metalową.

BEZPIECZEŃSTWO:

  1. Produkt jest bezpieczny zgodnie z aktualnymi normami UE.
  2. Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC.
  3. Nie zapycha filtrów oleju ani kanałów olejowych.
  4. Nie zawiera teflonu ani molibdenu.
  5. Chronić przed dziećmi.

BADANIA:

Skuteczność potwierdzona w testach zamieszczonych na www.ceramizer.pl. 

SKUTECZNOŚĆ:

Wytworzone warstwy ceramiczno-metalowe pozostają skuteczne i trwałe na około 30 000 km przebiegu. Po tym przebiegu zaleca się ponownie zastosować Ceramizer® do silnika motocyklowego.

Pobierz instrukcję CM4T (format PDF)