Ceramizer zaaplikowany do samochodu wartburg 1,3 rocznik 90 silnik VW przebieg 143342 km, silnik pracuje na LPG od 11-tu lat… wynik pomiaru ciśnień bezpośrednio przed zaaplikowaniem preparatu:
1 – 9,1
2 – 8,8
3 – 7,4
4 – 9,5
Po wstępnym “dotarciu” preparatu, po przejechaniu 268 km, stan licznika 143610 km, pomiary ciśnień:
1 – 9,3
2 – 10,3
3 – 9,8
4 – 10
Preparat został zalany także do skrzyni biegów. Już po przejechaniu niewielkiego dystansu dało się zauważyć wyciszenie skrzyni i łatwe wchodzenie drugiego biegu, przy redukcji “w dół”, z czym wcześniej były małe problemy.
Po przejechaniu 2057 km od zaaplikowania:
1 – 10,2
2 – 10,9
3 – 10,5
4 – 10,7
Pomiary ciśnień były wykonywane przyrządem “wskazówkowym” nie drukującym wyników, jednak dokładnym…
Co do oszczędności paliwa, to cóż… nie zwracam uwagi na spalanie więc nie zaobserwowałem różnic…
Napewno silnik pracuje znacznie ciszej, stabilniej, widać wyraźny przyrost mocy i dynamiki pojazdu.
Eksperyment został przeprowadzony w okresie zimowym, trudno mi w tej chwili podawać daty.
Sebastian Owsiak
Jestem użytkownikiem pojazdu, który jest już mało spotykany na naszych drogach i co tu ukrywać, z technologiami aktualnie stosowanym w motoryzacji, nie ma nic wspólnego. Jednak posiada 4 kola, karoserię i silnik 🙂 Mowa o Warburgu 1,3 z silnikiem na licencji VW. Mimo wieku i ilości przejachanych kilometrów (osobiście przejechałem ok 290 tys. km, a poprzedni właściciel = ?), jest dobrze utrzymany wizualnie i technicznie.
Pozwoliłem sobie na ten krótki wstęp, bo chciałbym zaznaczyć, że osoby nie najlepie sytuowane, też czymś się przemieszczają i w miarę swoich możliwości dbają o swoje pojazdy. Dlatego ceramizer jest doskonałym śrokiem, właśnie dla takich osób jak ja, kiedy nie stać mnie na zakup drogiego samochodu, a naprawy główne z racji ekonomicznych też mijają się z celem. Teraz kilka dany i spostrzeżeń na temat efektów po zastosowaniu ceramizera:
Dane, opis i stan silnika przed zastosowaniem ceramizera:
1. Marka: Wartburg 1,3
2. Rocznik: 1990
3. Silnik: IFA na licencji VW, pojemność 1,3
4. Zasilanie: LPG
5. Przebieg: ponad 350 000 km
6 Stan tech.: mimo wieku, praca silnika poprawna, w okresie 6 letniego użytkowania bezawaryjna, nie były wykonywane żadne naprawy czy remonty. W ostatnim okresie użytkowania (ostatni okres, rozumiany jako ten przed zastosowanie ceramizera) zauważyłem nierównomierną pracę na biegu jałowym (przyczyny leżące po stronie regulacji gaźnika, czy stanu instalacji elektrycznej wykluczam)
7. Bardzo ważny parametr: zużycie paliwa: 9,8 – 10,2 l/100 km LPG – cykl miejski, 6,8-7,5 l/100 km LPG – trasa W tym miejscu dodam, że skrupulatnie notuję wydatki na paliwo, oraz tankuję zawsze “do pełna”. Wynik jest obliczony jako średnia z okresu ok. 1 roku (cykl miejski), natomiast spalanie na trasie (częste delegacje) jest średnią kilkudziesięciu wykonanych tras z zakresu 400 do 1000 km. Uważam, że dane o spalaniu są bardzo wiarygodne.
8. Zużycie oleju (od zmiany do zmiany 10 tys km – Castrol GTX 3): ok 0,3 l
Zastosowałem ceramizer do silnika, stosując się do dostarczonej przez producenta instrukcji.
Efekty po przebiegu ok 6000 km po zastosowaniu ceramizera:
1. Spalanie sprawdzone tylko w cylku miejskim (drobne jednorazowe trasy do 50 km) 7,8 – 8,5 l LPG !!! (zastanawiałem się co się stało z moim bolidem, za każdym razem tankując do pełna – zupełnie zapomniałem, że zastosowałem ceramizer !!!)
2. Równomierniejsza praca silnika na wolnych obrotach (przypominam przebieg: ponad 350 tys)
3. Cichsza praca silnika
4. Lepsze przyspieszenie
5. Nie zauważyłem zużycia oleju
6. Kolor oleju w misce olejowej – nieznacznie ciemniejszy jak zaraz po wymianie (uprzednio znacznie ciemniejszy po takim przebiegu)
Pozdrawiam
Jacek Juchniewicz