Zakupiony przeze mnie ceramizer do regeneracji silników czterosuwowych zastosowałem w użytkowanym Dodge Caravan rocznik 1995 – spowodował:
1. równiejszą pracę silnika
2. zmniejszenie spalania – w moim przypadku o ok.10%, co mogłem stwierdzić naocznie.
Sam byłem zaskoczony tak radykalną zmianą w spalaniu, choć nie nastąpiła ona bezpośrednio po wlaniu ceramizera, a dopiero po przejechaniu ca.1000 mil tj. ok.1600 km. W każdym bądź razie w cyklu miejskim przejeżdżam dziś o prawie 30 mil więcej niż przed zastosowaniem ceramizera. Jedynym utrudnieniem w zastosowaniu ceramizera była konieczność przejechania ca 200 km. z prędkością poniżej 60 km/godzinę (nie posiadam obrotomierza). Opisuję tylko to co sam mogłem zaobserwować. Nie wykonywałem żadnych badań czy pomiarów porównawczych.
Gratuluję wyrobu.
Pozdrawiam Krzysztof Kwapisz
Rok produkcji: 1999
Przebieg: 165 000 km
KUPIŁEM CORVETTE Z MANUALNA SKRZYNIĄ BIEGÓW. MIAŁEM DOŚĆ POWAŻNY PROBLEM Z TĄ SKRZYNIĄ,MIANOWICIE 1 BIEG Z PROBLEMAMI WCHODZIŁ (CZASAMI LUBIAŁ WYSKOCZYĆ) A DWÓJKE MUSIAŁEM NA KILKA RAZY WKŁADAĆ. KUPIŁEM CERAMIZER DO PRZEKŁADNI (tak trochę nie do końca przekonany czy pomoże) i po 100-120 kilometrach przejechanych od wlania ceramizera do skrzyni PRACA TEJ SKRZYNI JEST NIEPORÓWNYWALNIE LEPSZA!-biegi wchodzą dużo lepiej oraz sama praca skrzyni jest cichsza.
Mikołajczyk Robert
Opinia nadesłana dnia 4.5.2011r.
Rok produkcji: 2006
Pojemność silnika: 3,5 l LPG
Przebieg: 370 000 km
Silnik na pomiarze hamowni podwoziowej wykazał się bardzo dużym „ubytkiem” koni mechanicznych wynik 199 HP – 5750 rpm. Wartość podana przez producenta 253HP.
Zmierzono stopień sprężania, (wartość podana jako nominalna 12.1 bara dopuszczalna różnica dla tego silnika wynosi 15% na cylinder od w/w) wynosiły one kolejno:
1 cyl-11.8 bara
2 cyl -9.3 bara
3 cyl -7.1 bara
4 cyl-10.9 bara
5 cyl -8.9 bara
6 cyl -7.5 bara
(silnik umieszczony wzdłużnie, cylindry liczone: jako pierwszy to ten znajdujący się po stronie lewego reflektora przedniego, a czwarty cylinder był liczony jako pierwszy znajdujący w drugim rzędzie po stronie kierowcy oznaczony w pomiarze jako cyl nr 4.)
Do oleju silnikowego dodano dwa Ceramizery i zalecono użytkować samochód zgodnie z załączoną do preparatu instrukcją. Po przejechaniu dystansu 750 km kierowca stwierdził iż jego samochód jest bardziej dynamiczny, łatwiej zapala (wcześniej zgłaszał trudności z zapaleniem silnika gdy gasił go na LPG – pomimo wymiany świec zapłonowych oraz przewodów wysokiego napięcia), oraz zauważalnie przejeżdża więcej kilometrów na zbiorniku LPG. Według obliczeń właściciela samochodu, silnik spala teraz ok 16-18 l LPG na 100 km, a wcześniej przed użyciem Ceramizera około 21l/100 km przy dynamicznej jeździe.
Po 750 km dokonano ponownego pomiaru ciśnienia zgodnie z w/w schematem:
1 cyl=11.8
2 cyl=12.0
3 cyl=11.4
4 cyl=12.3
5 cyl=11.9
6 cyl=11.2
widoczne są wyraźnie większe ciśnienia sprężania lecz moim zdaniem wyniki są dosyć rozbieżne. Rozważam użycie jeszcze jednej dozy Ceramizera ale po przejechaniu dodatkowych 500 km (jeśli wyniki będą nadal tak rozbieżne).
Pomiar na hamowni zostanie wykonany w dniu 22.10.14 z powodu braku możliwości realizacji.
Opinia nadesłana dnia: 14.10.2014 r.
Zastosowałem ceramizer chociaż miałem pewne obiekcje co do wartości tego produktu (opisane były jego duże możliwości – za duże by we wszystko wierzyć), ale myślę spróbuje, raz kozie śmierć jak to mówią. Kupiłem do silnika, przesyłka przyszła bardzo szybko, aż byłem zdziwiony. Później kupiłem też do skrzyni biegów, ale po przeczytaniu ulotki okazało się, że nie mogę go zastosować bo mam automat. Więc wlałem tylko do silnika. Mam Chryslera Grand Voyagera 2000r 3,8l. przejechane 192000km. Kupiłem go 2 miesiące przed zastosowaniem ceramizera, który wlałem i postąpiłem zgodnie z instrukcją obsługi. Pierwszą większą podróż jaką odbyłem to wyjazd na Święta Wielkanocne do teściowej 500km. Przed wyjazdem miałem przejechane 1100 km od wlania preparatu średnia spalania wg wskazań komputera na trasie na urlop wynosiła 11,9, w drodze powrotnej nie kasowałem komputera i średnia spalania ogólnie wyniosła 10,7l czyli musiał spalać około 10 l na 100 km lub mniej. Poza tym przed zastosowaniem ceramizera było słychać lekkie stuki na jednym z zaworów. Stuki ustały i wyciszyła się praca silnika, teraz myślę że będzie jeszcze lepiej. Poleciłem preparat znajomym; jednemu na jego prośbę sam kupiłem, a drugi kupił sobie sam. Na razie nie znam ich opinii za mały mają przebieg po użyciu. Ja osobiście jestem zadowolony. Dziękuję.
Dwa miesiące ,temu zakupiłem pojazd w/w o przebiegu 321000km .Praca silnika nie była zbyt ciekawa,ale że to disel z silnikiem VM, uznałem że taka musi być ,typowy klekot.Pojechałem do mechanika diagnosty ,który stwierdził iż długo silnik nie pociągnie,co mnie trochę zdziwiło,bo mój kolega ma takiego samego o przebiegu 680000 km i dalej jeżdzi.Dowiedziałem się od niego o ceramizerach.Wszedłem na stronę ,poczytałem opinie co to za specyfiki,uznałem że skoro on to użył i działa to chyba warto.
Zakupiłem na www.ceramizer.pl zestaw 3 przysłano mi za 2 dni ,wlałem do silnika, zbiornika paliwa, skrzyni biegów. Co się okazało ? Codzienna jazda Voyagerem, z dnia na dzień pokazała że parametry silnika jakby się zmieniały na lepsze cichsza praca,żadnych stuków, skrzynia całkowicie lżej, bez żężeń pracowała, i nagle jakby ręką odjął, przestało dymić z układu wydechowego. Nie znam się za bardzo o co chodzi w tym wszystkim, ale jestem całkowicie usatysfakcjonowany tymi produktami,ale polecam je szczególnie do starych spracowanych silników ,które w niedługim czasie będą wymagać remontu. Myślę że na pewno poprawi pracę silnika i bez obaw cieszyć się, że uciekliśmy przed wydatkiem na remont silnika .
Pozdrawiam Firmę Ceramizer.pl za dobry produkt, który niestety nie należy do najtańszych ale WARTO!!! POLECAM!!!
Arkadiusz G.
Opinia nadesłana dnia 12.08.2008r.
Rok produkcji: 2000
Pojemność silnika: 3.3
Przebieg: 208 000 km
Witam, ceramizer do silnika stosuję zawsze w każdym swoim aucie, wcześniej miałem fordy i stosowałem, są zamieszczone moje opinie. Tym razem zastosowałem w voytku, nigdy nie robię ani wcześniej ani po aplikacji badań silnika gdyż jest w dobrej formie. Co mogę powiedzieć – spostrzeżenia – na pewno zmniejszyło się ciut spalanie, co widać od razu na kompie spalania jakieś 0.5l i co dla mnie najistotniejsze – silnik zaczął ciszej pracować(ucichły jakieś drobne stuki, szmery). Z wieloletniego stosowania ceramizera w 4 autach mogę stwierdzić, że na pewno środek ten działa pozytywnie na silnik.
Pozdrawiam wszystkich, Remek
Opinia nadesłana dnia 28-01-2012
Rok produkcji: 1994
Pojemność silnika: 2.5L
Przebieg: 310 000 km
Generalnie jestem pesymistą, zwłaszcza jeśli chodzi o rewitalizację takich wynalazków jak silniki VM. Po długich namysłach, podjąłem decyzję. Z wykształcenia jestem chemikiem i sceptycznie podchodzę do wszelkiego rodzaju \”cudownych środków\”. W telegraficznym skrócie moje odczucia. Nie mam danych odnośnie wykresów stopnia sprężania, ale wiem, jak działa u mnie pedał gazu i chodzi skrzynia biegów. Generalnie auto używane często na krótkich trasach. Ale do rzeczy: Ceramizer do silnika. Po 300 km zmniejszenie głośności pracy i tak głośnego VM-a. Po 500 km odgłos pracy silnika staje się bardzie miękki (mniej charczy, znawcy VM-a będą wiedzieli, o co chodzi) Po 600 km zauważyłem, że dymienie (akurat u mnie było małe), mimo wszystko, jeszcze się zmniejszyło (rura wydechowa u mnie wychodzi na bok, stąd wiem, że kiedy dymi a kiedy nie. Wystarczy patrzeć w lusterko boczne). Zużycie paliwa jest na podobnym poziomie, bo auto jest używane na krótkich dystansach w trudnych warunkach miejskich, więc trudno o skalę porównawczą. Odczuwalnie zwiększyła się jego żwawość i reakcja na wciśnięcie pedału gazu. Ceramizer do skrzyni biegów. Ten model, a dokładnie jego skrzynia biegów, ma opinie jednorazówki, bo aluminiowa, wklejane łożyska itd. Jak na swój wiek to działa, ale buczała. Biegi wchodziły i wchodzą gładko. Istotą jest, że po około 200 – 300 km buczenie ustało. Może trochę bardziej precyzyjniej wchodzi wsteczny. Podsumowanie. Kto wie, jakie są ceny remontów silników VM (odsyłam do Google’a), będzie wiedział, że taka “witaminka” jak Ceramizer na pewno nie jest wyrzuconym pieniądzem (to odpowiednik datku na tacę). Skrzynia biegów pracuje jak 5-cio letnia, a nie jak 18-to letnia. Słowem od teraz, do każdej wymiany oleju dodam Ceramizera. Podkreślam, byłem pesymistą, ale “mój dziadek Voyager” mnie przekonał. Pozdrawiam!
Piotr
PS. Aha i jeszcze jedno. Co prawda nie robiłem tych prób wcześniej (tak na marginesie), ale na autostradzie wyciągnął 185 km/h (GPS 174 km/h), powodując dość osobliwy widok i komentarze na CB-Radio. Komentarze to jedno, ale nowe, mocne auta uciekały z lewego pasa. Biorąc pod uwagę wiek auta, budziło to u wyprzedanych objawy zdziwienia Z resztą się nie dziwię, dwie tony stali, które powinny być już na złomie (chocby z racji wieku) w takiej kondycji (?)! Nie jestem w 100% pewny, ale mam wrażenie, że to też zasługa Ceramizera w silniku. Szerokości!
Opinia nadesłana dnia 2012-03-31
Ceramizer do silnika zastosowałem w PT Crusserze 2,4. Nie stwierdziłem spadku zużycia paliwa, natomiast silnik pracuje bardziej cicho i równomiernie, i chyba bardziej miękko. Jest to dostrzegalna zmiana dla której niewątpliwie warto było dokonać zakupu ceramizera.
Dziękuję bardzo.
Pozdrawiam
Zastosowałem Ceramizer do silnika w 1 dozie ( 2,3L) i tak po przejechaniu pierwszego 1000 km było widać diametralną różnice np:
-silnik zaczął ciszej pracować bez wątpienia
-spalanie spadło z 10-11L na trasie do nawet 8L
TEN PREPARAT URATOWAŁ MI PRZEDEWSZYSTKIM ŻYCIE BO UCHRONIŁ MNIE PRZED KOSZTOWNYM REMONTEM SILNIKA (zaoszczędziłem jakieś 6000 zł).
POZDRAWIAM
Rok produkcji: 2007
Pojemność silnika: 1,8
Przebieg: 86 000 km
Zastosowanie ceramizera do silnika spowodowało wyrównanie jego pracy; zmniejszyło się lekko zużycie paliwa; wydaje mi się że silnik jest mocniejszy. Silnik pracuje nieco ciszej. Zastosowałem także ceramizer do skrzyni biegów. Teraz znacznie łatwiej zmieniać biegi; tzn. używam mniejszej siły do przełożenia biegu.
Eugeniusz Rzepnicki
Opinia nadesłana dnia 07.12.2011