Powered by Smartsupp

Instrukcja do silników czterosuwowych (CS)

Najwyższą efektywność w stosowaniu Ceramizera® uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.

  1. W trakcie całego procesu ceramizacji (1,5 tys. km lub 25 motogodzin) nie wymieniaj oleju. Olej wymień standardowo w terminie wymiany (o ile będzie można zachować dystans 1500 km potrzebny Ceramizerowi do zakończenia procesu).
  2. Ceramizer® można mieszać z dowolnym rodzajem oleju i stosować do wszystkich rodzajów silników spalinowych: benzynowych, Diesla z: pompowtryskiwaczami, wtryskiem bezpośrednim typu commonrail, pompami sekwencyjnym i rozdzielaczowymi oraz silników zasilanych gazem, z turbodoładowaniem, z katalizatorem spalin, z sondą lambda.
  3. Zaniżona doza ceramizera nie przyniesie oczekiwanych rezultatów obróbki.
  4. Zawyżona (np. 2 x większa) doza Ceramizera® nie powoduje żadnych skutków ubocznych jedynie wydłuża się czas trwania obróbki.
  5. Dla bardzo wyeksploatowanego (ponad 85% zużycia) silnika należy zwiększyć o 50% dawkę ceramizera. W przypadku „brania” oleju w ilości powyżej 0.4 l/1000 km, dawkę Ceramizera® należy również zwiększyć dwukrotnie w stosunku do podstawowej dawki. Związane jest to ze zwiększoną ilością miejsc, w których Ceramizer musi wypełnić przetartą powierzchnię.
  6. Dla silników stosowanych w sporcie motorowym i w ekstremalnych warunkach eksploatacji, zaleca się podwojenie dawki Ceramizera®, w stosunku do ilości określonej w tabeli. Polecamy zastosowanie produktu Ceramizer CSX dla uzyskania szybszego efektu.

​OPAKOWANIE ZAWIERA:

  1. Jeden dozownik łatwo rozpuszczalnego w oleju preparatu o masie netto 4 g.
  2. Niniejszą instrukcję.

ZALECENIA:

  1. W celu potwierdzenia skuteczności działania Ceramizera® możemy wykonać pomiar ciśnienia sprężania (przed i po obróbce) w cylindrach silnika.
  2. Zalecamy stosować produkt na każdym etapie eksploatacji, najlepiej bezpośrednio przy wymianie oleju, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować jazdę z Ceramizerem®, gdyby nie wszystkie cząsteczki od razu po aplikacji zostały wykorzystane do obróbki metalu (przy stosowaniu produktu w celu zapobiegawczym, przy dobrej kondycji silnika).
  3. Sugerujemy stosować Ceramizery® przede wszystkim profilaktycznie, dla zabezpieczenia silnika przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco jego żywotność i czas bezawaryjnej pracy. Zbyt długie zwlekanie z zastosowaniem produktu może doprowadzić do momentu, w którym utrata sprawności silnika będzie już nie do odratowania bez konieczności przeprowadzenia inwazyjnego remontu.
  4. Ceramizery® można stosować z każdym rodzajem oleju i używać do wszystkich rodzajów silników spalinowych: benzynowych, zasilanych gazem, Diesla z: pompowtryskiwaczami, wtryskiem bezpośrednim typu common-rail, pompami sekwencyjnym i rozdzielaczowymi, turbodoładowaniem, katalizatorem spain, filtrem DPF lub FAP, sondą lambda. .
  5. Pamiętajmy – w trakcie pełnej obróbki (1500 km) nie wymieniajmy oleju.
  6. Stosujmy preparat do silników razem z Ceramizerem® do skrzyń biegów, tylnych mostów, układu wspomagania kierownicy, uszlachetniaczem do paliwa. Wszystkie te elementy, podobnie jak silnik, ulegają zużyciu pod wpływem tarcia.
  7. Preparat można stosować w silnikach spalinowych dowolnych maszyn i urządzeń przemysłowych po wcześniejszej konsultacji z producentem Ceramizera®. Skontaktuj się z nami, a dobierzemy właściwy produkt.

INSTRUKCJA:

 

  1. Rozgrzej silnik do temperatury roboczej 80-90 oC, (np. po jeździe lub, co najmniej po 10-cio minutowej pracy silnika na biegu jałowym).
  2. Wyłącz silnik.
  3. Odkręć korek wlewu oleju i wstrzyknij dozownik do otworu wlewu oleju. Jeżeli mamy nietypowy wlew oleju (np wężyk doprowadzający) gdzie nie jesteśmy w stanie dodać preparatu bezpośrednio do oleju bądź istnieje prawdopodobieństwo, że preparat w łatwy sposób nie dotrze do oleju, z którym powinien się wymieszać, proponujemy przed wlaniem do silnika wymieszać Ceramizer® z niewielką ilością właściwego oleju a następnie jego aplikację.
  4. Zakręcamy korek wlewu oleju.
  5. Uruchamiamy silnik i pozostawiamy pojazd na biegu jałowym przez 15 min (chcemy, aby produkt nam się wymieszał).
  6. Ruszamy pojazdem i jedziemy przez ok. 20 km (kontynuujemy mieszanie produktu, tym razem na wyższych obrotach).
  7. Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 1500 km przebiegu. W tym czasie nie wymieniać oleju (cząsteczki muszą mieć czas=przebieg, aby wtopić się w metal).
  8. (6a) Dla silników, dla których praca ujęta jest w motogodzinach (mth) należy eksploatować silnik w ciągu 0,5 mth.
  9. (7a) Dla silników, których praca ujęta jest w motogodzinach (mth) po aplikacji i wykonaniu pracy 0,5 mth, do całkowitego zakończenia procesu ceramizacji par tarcia, należy eksploatować silnik w sumie przez 25 mth.
  10. W przypadku stosowania zwiększonej ilości preparatu (np. 2 dawek) zaleca się zastosowanie pierwszej dozy (według załączonej instrukcji), a następnie po przejechaniu ok. 500 km zastosowanie w ten sam sposób drugiej (kolejnej) dozy (zwiększa to efektywność tworzenia się warstwy ceramiczno-metalowej w miejscach tarcia).

UWAGI:

  1. W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem silnika przed stosowaniem Ceramizera®. Inaczej skuteczność obróbki Ceramizerem® będzie zmniejszona a czas ceramizacji wydłuży się.
  2. W przypadku uszkodzeń mechanicznych silnika (np. pęknięty lub zapieczony pierścień tłokowy, nieszczelne zawory, głębokie rysy na gładzi cylindra itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę Ceramizerem®.
  3. W przypadku wykonania remontu silnika, należy przejechać 1000-3000 km od momentu remontu i dopiero wówczas zastosować Ceramizer®.
  4. Ceramizer® nie regeneruje miejsc, gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
  5. Jeśli silnik jest wyposażony w odśrodkowy filtr oleju, należy przed zastosowaniem Ceramizera® wyczyścić filtr, a najlepiej na czas obróbki wyłączyć go z obiegu oleju, stosując przewód obejściowy (jeśli jest to konstrukcyjnie możliwe). W tego rodzaju filtrach, cząsteczki preparatu mają skłonność do osadzania się i tym samym znacząco mniejsza ich ilość dociera do powierzchni tarcia.
  6. Dozowniki/ strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.

BEZPIECZEŃSTWO:

  1. Produkt jest bezpieczny zgodnie z aktualnymi normami UE.
  2. Ceramizer® należy przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC. W przypadku, gdy temperatura przechowywania przekroczy +40 oC, produkt może sedymentować, wówczas należy preparat wstrząsnąć i schłodzić do temperatury poniżej +40 oC aby go bezpiecznie użyć.
  3. Ceramizer® nie zapycha filtrów oleju ani kanałów olejowych.
  4. Ceramizer® nie zawiera teflonu ani molibdenu.
  5. Filtr cząstek stałych to metalowa puszka wypełniona w środku metalowymi lub ceramicznymi włóknami, na których osadzają się cząsteczki sadzy, które są w określonych warunkach eksploatacji pojazdu dopalane. Ceramizer® nie zmienia reologicznych parametrów oleju, nie powoduje tworzenia cząsteczek sadzy, popiołów siarczanowych, fosforu i siarki, w związku z tym nie wpływa na pracę DPF / FAP i można go bezpiecznie stosować w silnikach z DPF lub FAP.
  6. Chrońmy produkt przed dostępem dla dzieci.

BADANIA:

Skuteczność potwierdzona w testach zamieszczonych na www.ceramizer.pl.

SKUTECZNOŚĆ:

Wytworzona warstwa ceramiczno-metalowa pozostaje skuteczna i trwała na około 70 000 km przebiegu lub 1200 mth. Po tym przebiegu zalecamy ponownie zastosowanie Ceramizer® do silnika.

 

Ściągnij instrukcję CS (format PDF)

Kup Ceramizer CS