Najwyższą efektywność w stosowaniu Ceramizera® uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.
Ceramizer® można mieszać z dowolnym rodzajem oleju i stosować do wszystkich rodzajów silników dwusuwowych.
Zaniżona doza Ceramizera® nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.
Zawyżona (np. 2 x większa) doza Ceramizera® nie powoduje żadnych skutków ubocznych.
Dla wyeksploatowanego (ponad 50% zużycia) silnika zaleca się dodatkowo stosować Ceramizer® aplikując go na ścianki cylindra przez otwór po wykręconej świecy.
OPAKOWANIE ZAWIERA:
Niniejszą instrukcję.
Jeden dozownik łatwo rozpuszczalnego w oleju preparatu o masie netto 4 g.
ZALECENIA:
Zalecamy wykonać pomiar ciśnienia końca sprężania (przed i po obróbce) w cylindrach silnika – celem potwierdzenia skuteczności działania Ceramizera®
Ceramizer można stosować po dotarciu tj. po 1000 km lub 20 mth (motogodzinach).
Stosować profilaktycznie, w celu zabezpieczenia silnika przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco jego żywotność i czas bezawaryjnej pracy.
Można stosować z kazdym rodzajem oleju.
Można stosować w silnikach dwusuwowych dowolnych maszyn i urządzeń.
Można stosować w silnikach z nikasilem.
INSTRUKCJA:
Etap I – Ceramizer® do 1 litra oleju.
Dozę/zy Ceramizera® wymieszać z 1 l oleju.
Litr oleju z Ceramizerem® zużyć, dodając do paliwa w proporcji zgodnej z zaleceniami producenta silnika.
Przed każdym dodaniem porcji oleju do paliwa lub zbiornika automatycznego smarowania – olej z Ceramizerem® należy wielokrotnie wstrząsnąć.
Eksploatować silnik z mieszanką paliwa i oleju z Ceramizerem® przez przynajmniej 700 km unikając wysokich obrotów i przeciążeń.
Po zużyciu 1 litra oleju należy sprawdzić organoleptycznie filtr paliwa i w przypadku jego zabrudzenia należy go wymienić.
Etap II – Ceramizer® do cylindra.
Rozgrzać silnik do temperatury roboczej 80-90 stopni C (np. po jeździe lub co najmniej po 10-cio minutowej pracy silnika na biegu jałowym).
Wyłączyć silnik
Wykręcić świecę zapłonową.
Ustawić tłok w górnym zwrotnym punkcie
Zaaplikować 1/2 dozy Ceramizera® przez otwór po wykręconej świecy (starając się rozprowadzić Ceramizer® po ściankach cylindra).
Włączyć luz w pojeździe/urządzeniu.
Nie wkręcając świecy obrócić kilkadziesiąt razy wałem korbowym (np. używając przez kilka sekund rozrusznika lub w przypadku małych silników – wiertarki)
Zaaplikować pozostałe 1/2 dozy Ceramizera® przez otwór po wykręconej świecy (starając się rozprowadzić Ceramizer® po ściankach cylindra) i powtórzyć punkty 6 i 7.
Wkręcić świecę.
Uruchomić silnik, pozostawić na biegu jałowym około 15 minut.
Oba etapy użycia Ceramizera® zaleca się wykonać w tym samym cyklu aplikacji.
UWAGI:
W przypadku uszkodzeń mechanicznych silnika (np. pęknięty pierścień tłokowy, głębokie rysy na gładzi
cylindra itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę Ceramizerem®.
W przypadku wykonania remontu silnika, należy przejechać 1000-2000 km od momentu remontu i dopiero wówczas zastosować Ceramizer®.
Ceramizer® nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
Dozownik/strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo
napełnione.
BEZPIECZEŃSTWO:
Produkt jest bezpieczny zgodnie z aktualnymi normami UE.
Ceramizer® jest neutralny wobec oleju, można go stosować do każdego oleju – nie zmienia fizykochemicznych i reologicznych parametrów oleju (potwierdza to ekspertyza Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych NR 6/55/08)
Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC. W przypadku gdy temperatura przechowywania przekroczy +40oC produkt może sedymentować, wówczas należy preparat wstrząsnać i schłodzić do temperatury poniżej +40oC aby go bezpiecznie użyć.
Nie zawiera teflonu ani molibdenu.
Ceramizer® powoduje wzrost bezawaryjności co zapewnia zwiększone bezpieczeństwo podróżowania i użytkowania urządzeń.
Chronić przed dziećmi.
BADANIA:
Skuteczność potwierdzona testami i opiniami użytkowników zamieszczonych na www.ceramizer.pl.
SKUTECZNOŚĆ:
Wytworzona warstwa ceramiczno-metalowa pozostaje skuteczna i trwała na około 15 000 km przebiegu lub 300
mth. Po tym przebiegu zaleca się ponownie zastosować Ceramizer® 2T – do silnika dwusuwowego.