Witam.
Posiadam samochód osobowy Citroen BX 1,9 diesel rocznik 1993. Staram się dbać o swój nie najmłodszy już, ale w pełni sprawny samochód. Do kwestii poprawy parametrów technicznych poprzez zastosowanie takich środków jak uszlachetniacze podchodziłem prawdę mówiąc trochę sceptycznie. Dodatkowo opinia znajomych mechaników zdawała się mówić, że będą to jedynie pieniądze wydane bardziej na kupienie poczucia zadowolenia kierowcy, niż na faktyczną poprawę parametrów technicznych samochodu. Mimo to postanowiłem zaryzykować zakup zestawu uszlachetniaczy, tym bardziej że nie najmłodszy silnik i pozostałe podzespoły mojego samochodu raczej mogłyby “liczyć” bardziej na awarię spowodowaną swoim wiekiem niż użyciem niewłaściwych “konserwantów”.
Liczyłem bardziej, że mogę bardziej pomóc silnikowi niż zaszkodzić. Dnia 29 lipca 2005 r. użyłem zestawu ceramizerów (do paliwa, skrzyni biegów i silnika). Od tego czasu mogłem obserwować zmiany, jakie się dokonywały w moim ukochanym pojeździe. Niestety, nie posiadam danych warsztatowych na poparcie swoich spostrzeżeń, które mogą być subiektywne. Silnik: Stał się cichszy – co prawda nigdy nie był zbyt głośny, ale po dodaniu ceramizera jego praca stała się jeszcze przyjemniejsza dla ucha. Odniosłem wrażenie, że stał się nieco bardziej żwawy (bez przesady, ale ma nieco lepsze przyspieszenie – to w końcu diesel bez turbo).
Zużycie oleju: Przed dodaniem ceramizera używałem Oleju Elf Turbo Diesel 14W40 (5 litrów). Przejechałem 10 tys km dolewając 1l (co daje 0,6 l/1000 km). 29 lipca 2005 wymieniłem olej na TOTAL Quartz 5000 15W40 mineralny i użyłem zestawu ceramizerów. Przejechałem 17 tys km dolewając 3l oleju (co daje 0,4 l/1000 km). Muszę dodać, że duża część tego okresu przypada na długą i ciężką w tym roku zimę, podczas której codziennie używałem samochodu (samochód nie garażowany!).
Zużycie paliwa: przed dodaniem ceramizera w okresie wrzesień 2004 – sierpień 2005 śr. zużycie paliwa wyniosło 6,44 l/100 km w cyklu jazdy mieszanej. Jazda po dodaniu ceramizera w okresie wrzesień 2005 – maj 2006 śr. zużycie paliwa wyniosło 6,40 l/100 km w cyklu jazdy mieszanej, w tym jazda w trudniejszym i dużo dłuższym niż w poprzednim roku okresie zimowym, brak też tu okresu m-cy letnich do sierpnia cechujących się zwykle najniższym zużyciem (dodatkowo w ciągu ostatnich m-cy wielkie przebudowy wrocławskich dróg spowodowały, że kilkukilometrowe odcinki pokonywane są w czasie 3-4 krotnie dłuższym niż zazwyczaj – 7 km w ciągu 45 min na biegu 1 i 2 co znacznie zwiększa zużycie paliwa).
Skrzynia biegów: Biegi wchodzą znacznie lżej, skrzynia pracuje znacznie ciszej. Są to informacje, które zebrałem przy okazji prowadzonej przeze mnie ewidencji przebiegu, tankowań, zużycia materiałów eksploatacyjnych i napraw. Myślę, tak długi okres obserwacji prowadzony zarówno przed jak i po zastosowaniu ceramizera w sposób obiektywny przedstawia jego zalety.
Z pozdrowieniami, Bartosz Korabiewski
Rok produkcji: 1981
Pojemność silnika: 1398
Ceramizer zalałem wg instrukcji, przejeździłem ponad 20kkm kilometrów i silnik działał jak potrzeba. Różnicy w spalaniu nie zauważyłem, bo coś padło w parowniku i auto zaczęło palić 14l gazu. Fajny efekt był przy wymianie oleju, dolewkę robię raz z przyzwyczajenia po 7,5kkm od wymiany 1 litr. Przy kolejnej wymianie nie zorientowałem się wystarczająco szybko by wyciągnąć komórkę i pstryknąć fotkę. Olej był ledwo żółty, kolor miodu, ja byłem w szoku. Serwisant uznał, że jestem jakimś ekscentrykiem i wymieniam olej co 2kkm. Największą jednak różnicę było widać przy odpalaniu. Lato czy zima, cytryna odpalała natychmiast. Żadne inne auto w okolicy tak nie odpalało, zwłaszcza auto kolegi z budynku obok, niby takie nowe i super BMW a gul mu skakał o poranku. Teraz cytrynka rdzewieje na złomie, bo pękł blok silnika przy skrzyni i naprawa była nieopłacalna, ale kupiłem Scudo 1,9TD i w tym tygodniu zalewam kompletem.
Ojciec ma Sierrę z 87r, 2,3D. Zalaliśmy ją jakieś 40kkm temu. Silnik działa super, na światłach biorę ople \”ścigawki\” 1,6. Od niedawna znów trzeba grzać świece jak jest zimny w ciągu dnia, to pewnie wina zimy, ale po wymianie oleju zalejemy ją także.
Firmowego Ducato 2,5TD z 91r zalaliśmy 15kkm temu. Bez świecy płomieniowej odpalamy do -2 stopni. Świeżo po zakupie w zimie auto miało problemy, parę razy pożyczaliśmy matkę by odpalić. Pali jak wszystkie nasze auta bez męczenia rozrusznika, max jeden obrót wału.
Auta palą: śp. Cytrynka (przed uszkodzeniem parownika) 10,2(miasto) na 6,8 (trasa) Sierra 8,7 na 5,4 Ducato 9,8 na 7,2
Nie mam czasu by jeździć na hamownie czy badanie kompresji, auta cały czas zarabiają na siebie. Ale wydając 200 zł na ceramizery mam silniki zakonserwowane na długi czas. No i spalanie zawsze niższe, więc powoli się zwracają.
Paweł Adamowicz,
Opinia nadesłana dnia 14.12.2008r.
Mój samochód to Citroen CX z silnikiem 2,5 TD. Po zastosowaniu preparatu silnik pracuje bardzo miękko, lepiej wkręca się na obroty, a spalanie spadło średnio o 0,5l. Polecam ten produkt, naprawdę warto!
Rok produkcji: 2000
Pojemność silnika: 1.1
Przebieg: 120 000 km
Od kilku miesięcy układ wspomagania stał się mniej wydajny/nieco większej siły potrzebowałem do obrotu kierownicą/i wydawał dziwne i głośne dźwięki. W warsztacie sugerowali wymianę pompy wspomagania. Koszt ok. 1500zł. Zastosowałem miesiąc temu preparat do układów wspomagania. W tej chwili znikły hałasy ,a kierownicę obracam jednym palcem, na postoju!.
Jerzy Herbowski
Opinia nadesłana dnia 2013-08-09
Przesyłam skan z pomiarów ciśnienia w moim samochodzie.
Po lewej stronie stan licznika przy którym były robione pomiary , po prawej ilość przejechanych kilometrów od momentu wlania preparatu.
Samochód to Citroen Xantia 1.8i rocznik ’93 8 zaworów. Pomiary dokonałem sam gdyż tata był mechanikiem i trochę przyrządów pozostało.
Jestem więcej niż zadowolony !!! Pomiar na 4 cylindrze był wykonywany kilkukrotnie przez dwie różne osoby by wykluczyć pomyłkę bo sam nie wierzyłem że możliwym jest wzrost ciśnienia o 6 kG/cm2 !!!
Pozdrawiam,
Jacek z Konina.
Komentarz producenta:
Warto odnotować fakt, że oprócz maksymalnego wzrostu ciśnienia o 100% na 4 cylinrze ciśnienie na pozostałych cylindrach również wzrosło o 1-2 kG/cm2 i ustabilizowało się na wartości nominalnej dla tego typu silnika.
Data otrzymania wyników pomiarów – 14.08.2004
Z wykształcenia jestem mechanikiem samochodowym i muszę przyznać ,że bardzo sceptycznie i z dużą nieufnością podchodze do wszelkich “cudownych” preparatów odmładzajacych mechanizmy w samochodach. Codziennie wysłuchuję opinii klientów ,którzy stosowali róznego rodzaju specyfiki i….nic. samochody jak kopciły,tak kopcą , skrzynie biegów wyły i wyją. Szczególnie klienci straszne psy wieszali na preparatach, które były cudownie zachwalane w telewizyjnych marketach, gdzie silniki po zastosowaniu odpowiedniego preparatu pracowały nawet bez oleju (w reklamie) a rzeczywistość ….cóż smutna. Do zastosowania ceramizera namówił mnie kolega ,tez mechanik ,który zastosował preparat w swoim wiekowym poldku, pomyślałem a co tam , nie są to duże pieniądze, więc spróbuje. Ceramizer zastosowałem jako dodatek do świeżego oleju w silniku 2100TD samochodu Citroen XM. Silnik jest po przebiegu ok 220tys km. Było to w listopadzie ubiegłego roku.Przez dwa miesiące bacznie obserwowałem prace silnika.
Oto moje spostrzeżenia:
Przy rozruchu zimnego diesla wiadomo czuje sie jak rozrusznik ma ciężko krecic. Po ceramizerze miałem wrażenie ,ze puścił jakiś hamulec w silniku i szybko kręcił.
Stopniowo,zaczęły zanikać mocne drgania jakie towarzyszą pracy zużytego silnika.
Nagle silnik zaczął cichnąć co wywołało u mnie nawet pewien niepokój (na szcęście nie uzasadniony). Z przyjemnoscią stwierdzam ,że stan oleju nie zmniejsza się.
Może nie bardzo duże ale zauwazalne zmniejszenie zuzycia paliwa. Bardzo istotne przy szalejących cenach paliw. Silnik własciwie przestał dymić, przedtem trochę kopcił. Nie robiłem żadnych pomiarów cisnienia, po prostu moje spostrzeżenia są czysto praktyczne. Obecnie przejechałem juz ponad 1500km i musze przyznać ,że silnik pracuje bez zarzutu. Musze przyznać, że ceramizer spełnił swoje zadanie.
Waldemar Borowski
Witam. Ceramizer do silnika zastosowałem do Citroena XM 2.0 o przebiegu 280 000 km. Typową bolączką tego silnika jest jego hałaśliwość przy ok 3000 obr/min. Po aplikacji ceramizera silnik się troszke wyciszył i poprawiło się spalanie.
Pozdrawiam Jacek Święch
Rok produkcji: 1994
Pojemność silnika: 2446
Przebieg: 318 000 km
Zastosowałem potrojną dawkę i przejechałem ok. 1200 km. Specjalnie jeszcze nie odczuwam skutkow działania. Moje oczekiwania nie są wygórowane – Citroen mimo dużego przebiegu i pełnoletności przed zastosowaniem specyfiku spełniał normy fabrycze dotyczące zużycia paliwa,czasu przyspieszania i prędkości maksymalnej.
Aleksander Majewski
Opinia nadesłana dnia 30.12.2012
Błyskawiczna transakcja, towar i działanie zgodnie z opisem, autko mniej pali i dostało kopa (Xsara Picasso 1.8 2002r) ZDECYDOWANIE POLECAM
Manioka1
Rok produkcji: 2003
Pojemność silnika: 1600
Przebieg: 172 000 km
Opinia:Witam wszystkich. Chciałbym się podzielić opinią na temat zastosowania ceramizera w Citroenie Xsara kombi silnik benzynowy 1600, przebieg 172 tys. Silnik po dodaniu ceramizera pracuje równiej, łatwiej odpala nawet w niskich temperaturach nie ma problemu. Po jednej dawce zaczął pracować troszkę ciszej, choć nigdy nie był zbyt głośny. Ogólnie oceniam działanie ceramizera bardzo pozytywnie i wiem, że silnik jest teraz lepiej chroniony i dłużej mi posłuży. Stosowałem już ceramizer w poprzednim aucie i bardzo go sobie chwaliłem, więc do tego też wlałem bez obaw bo naprawdę warto.
Maciej Gryglak
Opinia nadesłana dnia 06.01.2013
Rok produkcji: 2001
Pojemność silnika: 1600
Przebieg: 216 000 km.
Witam, nie posiadam pomiarów ciśnienia, ale szczerze mogę polecić Ceramizery. Ceramizer do silnika i skrzyni zastosowałem już kiedyś do hyundaia sonaty 2.0, efekt: lepsza dynamika oraz poprawa pracy skrzyni biegów, nie inaczej jest w citroenie. Ku mojemu zdziwieniu po zakupie skrzynia nie pracowała zbyt lekko i precyzyjnie. Po zastosowaniu dwóch dawek Ceramizera (z przerwami) skrzynia pracuje jak w samochodzie z salonu, biegi dużo lepiej wskakują. Z silnikiem czekałem do wymiany oleju, minęło już koło 2 tys. km, nie był to wyjechany silnik, ale poprawa jest, w końcu ma już 200 tys. km. Teraz dużo szybciej reaguje na dodanie gazu, polepszyła się elastyczność, spalanie raczej nie spadnie bo się wykorzystuje dodatek mocy :). Z czystym sumieniem szczerze polecam stosowanie Ceramizerów bo to chyba jedyny środek w stosunkowo dobrej cenie który naprawdę działa. Kolega któremu poleciłem jego zastosowanie również jest bardzo zadowolony z efektów jakie przyniosło zalanie go do silnika.
Michał Lonczak
Opinia nadesłana dnia 2013-06-30
Witam!
Po raz pierwszy kiedy zdecydowałem się na użycie Państwa ceramizera do silników spalinowych nie wierzyłem w to że może on tak skutecznie działać. A jednak stwierdziłem co mi szkodzi. Auto do którego zastosowałem Wasz produkt to Citroen ZX 1.6i z 1991 roku. Czemu zdecydowałem się na ceramizer? Samochód miał 105 tys. Przebiegu, a brał dość duże ilości oleju. Pojechałem do mechanika i wymieniłem uszczelniacze na zaworach i byłem pewien że to pomoże, jednak po dolaniu oleju i przejechaniu kilku tysięcy auto nadal brało znaczne ilości oleju. Przy ok. 110 tys. wymieniałem olej i użyłem Państwa produktu. Wcześniej zrobiłem pomiar ciśnienia sprężania na wszystkich cylindrach (co prawda swoim przyrządem, ale myślę że wyniki wiele nie odbiegają od rzeczywistości). I co się okazało, że ciśnienie na 2 cylindrze jest bardzo małe a na pozostałych także nie jest rewelacyjne. Stosując się do zaleceń przejechałem 200 km nie przekraczając 2700 obrotów. Na początku nie odczuwałem zbytniej różnicy ale po przejechaniu 1000 km. silnik auta pracował wiele ciszej i równiej szczególnie na wolnych obrotach. Zauważyłem także, że auto jest elastyczniejsze a szczególnie na 3 biegu podczas jazdy pod górkę. Wzrosła dynamika auta. Co prawda liczyłem że zmniejszy się zużycie paliwa ale niestety jakiejś znaczącej różnicy nie odczułem, może niewielką ale i tak jest nieźle biorąc pod uwagę inne aspekty tego produktu. Po przejechaniu 2000 km. ponownie zmierzyłem ciśnienia na cylindrach i w sumie to niedowierzałem oczom. Szczególnie ucieszyło mnie to, że znacznie wzrosło ciśnienie na 2 cylindrze co było dla mnie nieprawdopodobne. No i najważniejsze spadło zużycie oleju. Co prawda nadal bierze śladowe ilości oleju ale nie muszę co miesiąc kupować 1l. oleju na dolewkę. I muszę Wam powiedzieć: nie wierzyłem w to, że ten ceramizer może być skuteczny ale jestem bardzo zadowolony z tego produktu o czym może świadczyć fakt, że już po raz drugi użyłem w swoim aucie ceramizera do silników spalinowych oraz namówiłem swojego ojca do jego kupna. Ktoś może powiedzieć, że takich cudów nie ma, a ja Wam mówię z czystym sumieniem:
Gratuluje pomysłu twórcom tego Ceramizera i Serdecznie Ich Pozdrawiam!
Ciśnienia przed 1 cyl.=0,85 ; 2 cyl.=0,4 ; 3 cyl.=0,85 ; 4 cyl.=0,9
Ciśnienia po 1 cyl.=0,95 ; 2 cyl.=0,85 ; 3 cyl.=1 ; 4 cyl.=1
Z Poważaniem
Bartłomiej Pięt