Marka i model pojazdu: VW Polo 1.3 / Honda Accord 2.0 dohc
Rok produkcji: VW 1988; Honda 1990
Pojemność silnika: 1.3 / 2.0
Jestem mechanikiem z wykształcenia i zawodu. Mieszkam w Finlandii. Zastosowałem wasz ceramizer tylko i wyłącznie z czystej ciekawości i oto rezultaty – pacjent pierwszy i starszy czyli polo przebieg 225 000km silnik bez remontu, wymiana paska rozrządu, filtry, olej + ceramizer. Przed lekkie pływanie silnika, spalanie oleju w granicy 200ml na 1000km, głośna praca hydraulików sprężanie od 7,2 do 8 nie dymił. Po 2000 tys z ceramizerem sprężanie 8,5 do 9 spalanie oleju 100 ml na 6000 km, po nieusunięciu oleju z miski auto pracowało 8h na wolnych obrotach, po zalaniu olejem ciśnienie spadło o około 0,5 na cylinder reszta bez zmian. Drugi pacjent honda przebieg 198 700 sprężanie 9,5 na 4 cylindrach, spalanie oleju żadne. Po zastosowaniu ceramizera i przejechaniu 2500 km efekty: spalanie 1,5 litra paliwa obniżone zapalanie bez systemu podgrzewania przy – 32 stopnie Celsjusza na trzy obroty rozrusznika, wcześniej -20 mały problem kompresja +2 w górę. W obu przypadkach kultura pracy silnika poprawiła się znacząco. W drodze do testu oczekuje trzeci pacjent mazda astina 323f gb 1,6 92 r produkcji. Zobaczymy efekty. W każdym razie nie mam pytań, dobra robota panowie tak trzymać.
PS. Chciałem dodać że samochody są użytkowane do dzisiaj i nic się nie zmieniło poza przejechanymi kilometrami
Stanisław Chrobak
Opinia nadesłana dnia 27.12.2008r.
Rok produkcji: 1999
Pojemność silnika: 1800
Przebieg: 240 000 km
Niedawno zakupiłem z Zabrzu ceramizer do silnika, po czym przejechałem tak jak było pisane…. czyli 200km powoli….. już po ok 100km było czuć różnicę w elastyczności silnika. Auto odmulone jeździ dużo lepiej. POLECAM wszystkim ceramizer…. nie wierzyłem w takie złote środki ale NAPRAWDĘ polecam wszystkim znajomym bo warto…. autko pali ok 0,5l mniej… cicho chodzi jak chodziło… naprawdę polecam za takie pieniądze warto zakonserwować silnik, pomiarów nie robiłem bo nie mam czasu, dużo jeżdżę………
Pozdrawiam Heniek.
Opinia nadesłana dnia 07.03.2009
Rok produkcji: 2002
Pojemność silnika: 1850 cm3
Przebieg: 167 000 km
Opinia: Po zastosowaniu ceramizera silnik baaaaardzo szybko wkręca się na obroty ,przy redukcji najlepiej z 4na3 itp to ułamek sekundy jak wchodzi na obroty.W zimie pali na dotyk tak jak w lecie co jest super informacja dla kazdego kto ma problem z odpalanie i boi sie o silnik. Po wlaniu ceramizera do skrzyni biegow z cichutkiej zmieniła się na niesłyszalna. Biegi super wchodzą. Polecam każdemu użytkownikowi auta niezależnie w sumie od przebiegu!!!
Michał Maziej
Opinia nadesłana dnia 17.11.2012
Zapodalem preparat zgodnie z instrukcja do 10letniej Hondy Accord 2.0 16V. Brała sporo oleju. Po ok. 1500km spalanie oleju znacznie spadło, ciśnienie minimalnie wzrosło, spalanie paliwa bez zmian, rozruch lepszy. Pozytyw! GJesse79Honda Civic 1.5 (1990 rok)
Do sprawy podszedłem jak każdy chyba z lekkim niedowierzaniem, jednak opis w aukcji oraz bardzo wyczerpujący materiał jaki przeczytałem skłonił mnie do przetestowania ceramizerów. Posiadam dwa samochody diametralnie różniące się od siebie mianowicie: Citroen Xantia 1.8 16V Hatchback oraz Honda Civic 1.5 16V Sedan z podobnymi przebiegami 120-140 tys. kilometrów. Nie szukałem środka na poprawę sprężania ze względu na fakt, iż obydwa silniki przy takich przebiegach są w bardzo dobrym stanie, choć jednak Honda zdecydowanie lepiej wypada w tej kwestii od francuskiego konkurenta 🙂
Xantia z 96r. z przebiegiem 143tys zużywała średnio 10.5 litra / 100km przy normalnej miejskiej jeździe, Honda z 90r. z przebiegiem (faktycznym) 122tys. zużywała w tych samych warunkach 7.5 litra /100km, niby nic dziwnego dla osób siedzących w temacie motoryzacji, Japończyk z reguły mniej pali. Poza oszczędnościami na zużyciu paliwa jakie uzyskałem po zastosowaniu ceramizera do silnika i jednorazowo do paliwa tu:
Honda – z 7.5 litra spadło do 6.6 litra na 100km
Xantia – z 10.5 litra spadło aż do 9 litrów na 100km !!!
obydwa samochody znacznie wycichły i stały się dynamiczniejsze i całkowicie ustało delikatne podbieranie oleju (około 0.4 litra / 1000km) w Citroenie w którym przyjęte to było za normę; nawet w ASO Citroena nikogo to nie dziwiło (mnie drażniło dość ostro). Honda nie “bierze” ani grama oleju od wymiany do wymiany od samego początku jak ją mam…
Podsumowując:
Jestem szalenie zadowolony i w pełni usatysfakcjonowany z zakupu i efektów ceramizerów, generalnie polecam każdemu znajomemu bez cienia wątpliwości czy też obaw, że dojdzie do rozczarowań lub wstydu… Na dokładne testy czy też pomiary niestety nie mam czasu, przy moim trybie pracy i codziennej gonitwie jedyne na co muszę liczyć i wiedzieć że zawsze musi być 100% OK to silnik mojego auta, … i szczerze mówiąc już nie pamiętam kiedy miałem jakąś awarię lub problem z zimowym odpaleniem wozu nawet przy minus 20 stopniowym mrozie. Tak czy inaczej z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że i tak już wygrałem – wygrałem komfort i tańszą eksploatację samochodów dzięki ceramizerom …dla mnie to SUKCES ! Pozdrawiam i życzę powodzenia…Tomasz.
Pozdrawiam i zycze powodzenia… Tomasz.
Honda Civic 1.4iS, 1998r, przebieg 123 tys. km.
Preparaty serii “Ceramizer” znam i stosuję od kilku lat. Zanim się o nich dowiedziałem, używałem regularnie innych, sprawdzonych i bezpiecznych preparatów tzw. uszlachetniaczy metalu. Spełniały moje oczekiwania, aczkolwiek ich działanie nie było aż tak spektakularne jak w przypadku “Ceramizera”. Najważniejsze według mnie różnice między nimi to ilość/objętość płynu jaką należy użyć do zastosowania w przeciętnej wielkości silniku (30-40 razy mniej), czas jego działania (do 5 razy dłużej) i co najważniejsze, zdolność odbudowy powierzchni podlegających tarciu a nie same obniżenie współczynnika tarcia.
Nie spodziewałem się bardzo nadzwyczajnychych efektów, gdyż auto było i jest we wzorowym stanie technicznym, od nowości jeździ na oleju w pełni syntetycznym 5w50, w 2004r. zostałem drugim właścicielem auta, wyposażyłem je w sekwencyjną instalację LPG, aktywatory magnetyczne i sportowy wkład filtra renomowanej marki. Samochód ma bardzo niskie emisje szkodliwych związków (HC na poziomie 8ppm, CO 0.00-0.01%) a osiągi dużo lepsze od fabrycznych.
Już w trakcie 15 minutowej pracy silnika z zaaplikowanym ceramizerem, zaobserwowałem cichszą pracę silnika na biegu jałowym i nieco mniejsze wibracje. Po przejechaniu dystansu zalecanego przez Producenta, okazało się że nawet w górnej partii obrotów (a silniki Hondy, nawet te bez zmiennych faz rozrządu, chętnie kręcą się do 7 tys. obr/min) dźwięk silnika nie jest przykry i nie dokucza uszom.
Po pewnym czasie zastosowałem też preparaty do skrzyni biegów i układu kierowniczego. Wszystko po to aby zabezpieczyć mechanizmy przed zużyciem na dobre lata. Cały wydatek na komplet Ceramizerów porównywalny jest z kosztem jednego zbiornika benzyny. Warto zaznaczyć że nawet silniki nowszych generacji a zwłaszcza te z pompowtryskiwaczami, dieslowskie, z wydłużonymi terminami między wymianą oleju do 30 tys. km., wymagają bardzo drogiego oleju (nawet powyżej 80 zł/1L), co niejako utwierdza kierowców w przekonaniu, że tak dobry i drogi olej będzie doskonale chronił silnik… w błędzie jest ten kto myśli, że nie będzie robił tzw. “dolewek” a auto zrobi bez problemu magiczne 500 tys. km. Niestety, prawda jest taka, iż 10 lat temu jednostki napędowe były bardziej żywotne, teraz liczy się większa moc, lżejszy wał korbowy, korbowody, tłoki, co sprawia że przebieg 200 tys. często jest górną granicą wytrzymałości aktualnie produkowanych silników.
Chętnie polecam Ceramizer wszystkim dbającym o swój pojazd, dzięki nim oszczędzamy pięniądze i środowisko. Ceramizery to nie tylko innowacyjne produkty, to marka i ludzie którym warto zaufać.
Piotr, Warszawa
Opinia nadesłana dnia 24.03.2009r.
Pojemność silnika: 1,4
Przebieg: 188 000 km
Autko kupiłem od młodego właściciela. Silnik miał kompresje w granicach 11-13 ,z czego 10 na pierwszym cylindrze. Po użyciu ceramizera i przejechaniu ok 1200km zmierzona kompresja poprawiła się o ok +2 . spalanie zmniejszone, silnik pracuje kulturalniej, Cały czas użytkowane na gazie.
W zeszłym tygodniu zmieniany olej w skrzyni biegów oraz zastosowanie ceramizera , już teraz mogę przyznać , ze biegi wchodzą precyzyjniej.
Pozdrawiam Piotr
Data nadesłania opinii: 25.09.2010 r.
Rok produkcji: 1992
Przebieg: 213 000 km
Zakupiłem ceramizer do skrzyni biegów na portalu Aukcyjnym , w firmie o nazwie EkoBlysk. Miałem od pewnego czasu problemy ze skrzynia biegów. Podczas wrzucania 3ciego biegu przy większej prędkości obrotowej silnika słychać było zgrzyt oraz opór, skrzynia na postoju strasznie hałasowała , większość mechaników u jakich bylem mówiło o wymianie skrzyni na nową, naprawa koszt ok 1000zl. Załamany kosztem naprawy postanowiłem zakupić za o wiele mniejszą kwotę Ceramizer w Firmie EkoBlysk. Pomyślałem będzie co będzie, ku mojemu zdziwieniu po przejechaniu ok 400-500km skrzynia ucichła w pracy, poprawiła się znacząco dokładność wkładanych biegów, jestem bardzo zadowolony z tego produktu polecam go wszystkim , niebawem zbliża mi się zmiana oleju i od razu podjadę na pomiar kompresji i zobaczymy co będzie. Sarnecki Piotrek
Opinia nadesłana dnia 12.4.2011r.
Skanów czy zdjęć z pomiaru ciśnienia sprężania niestety nie mam ponieważ samochody, do których zaaplikowałem preparat już sprzedałem. W obu przypadkach zauważyłem pozytywne zmiany.
– Golf II 1,6 88r (automat) 280tys km
– silnik brał dużo oleju oraz palił ok 12l/100km
Po użyciu ceramizera silnik w 80 – 85% przestał brać olej.
Silnik zaczął znacznie ciszej oraz równiej pracować.
Zauważyłem również spadek temp. silnika oraz zmniejszenie zużycia paliwa ( napewno o te 0, 5l)
– Honda Civic 1,3 94r 130tys km –
Auto zaczeło równiej chodzić oraz mniej palić. Raz spalił mi przy oszczędnej jeździe 5,2 – miasto. Spadek temp. silnika i poprawa dynamiki (nie duża ale zawsze). Auto można powiedzieć mniej sie męczyło.
Pozdrawiam
Maciej Kujawa
Witam,w związku z konkursem a takze z samym ceramizerem, w moim samochodzie tj Honda Civic coupe z 98roku zostal uzyty ceramizer do silnika, mialo to miejsce rok temu.
i teraz po kolei:
skany/zdjęcia wykresów pomiaru ciśnienia sprężania.
– niestety nie prowadzilem takich pomiarow, auto mialo przejechane dopiero 80kkm tak wiec niesadze aby stopien sprezania byl inny niz fabryczny
– własne spostrzeżenia i opinie.
– w porownianiu do podobnego okresu przed uzyciem ceramizera zauwazylem srednie spalanie (w zimie) zmniejszone o okolo 0,5l/100km podejrzewam ze mailo to zwiazek z ulatwieniem pracy silnika w momencie gdy byl zimny(zmniejszenie tarcia poprzz ceramizacje)
– wzrost/spadek hałasu, wycia, wibracji.
– silnik nie wpadal w wibracje nawet przed uzyciem ceramizera, jednakze w pewnych zakressach obrotow, byl bardziej slyszalny niz obecnie po zastosowaniu ceramizera
– ułatwienie/utrudnienie zmiany biegów.
– niestety poki co nie uzywalem ceramizera do skrzyni biegow
– data/okres obserwacji, imię i nazwisko osoby, która dokonała obserwacji i pomiarów
– mniej wiecej od maja 2005 do teraz czyli kwiecien 2006, Marcin Kurnik
pozdrawiam serdecznie
Marcin Kurnik
Rok produkcji: 2004
Pojemność silnika: 1,4
Przebieg: 120 000 km
Subiektywna opinia po zastosowani preparatów nie poparta żadnymi pomiarami. Zachęcony opiniami użytkowników zastosowałem ceramizer do silnika w listopadzie 2011 i do paliwa w styczniu 2012. Przebieg po zastosowaniu preparatu do silnika około 1000 km, z dodatkiem do paliwa około 200 km.
Poprzedniej zimy, użytkowanie auta było bezproblemowe. Tej zimy, przy 20 stopniowych mrozach, oryginalny akumulator (który ma 7 lat) bez problemu uruchamia auto od pierwszego rozruchu. Używam syntetycznego Castrola. Uważam, że dodatek do silnika na pewno nie zaszkodził i zdecydowanie ma wpływ na łatwiejszy rozruch auta przy dużych mrozach. Wzrost mocy trudno stwierdzić przy jeździe w mieście z jedna osobą na pokładzie. Zmniejszenie zużycie paliwa pewnie da się zauważyć przy dłuższych przebiegach poza miastem i dokładnych pomiarach.
Marek Gontarz
Opinia nadesłana dnia 31-01-2012
Rok produkcji: 1997
Pojemność silnika: 16V, 1396 cm, 90 KM
Przebieg: 117 000 km
Nie dokonywałem specjalistycznych pomiarów sprężania silnika. Preparat zastosowałem z powodu spalania oleju (ok.1 litra na 6 tyś km). Silnik nie sprawiał wcześniej kłopotów. Po zastosowaniu preparatu (opinie wyłącznie subiektywna) łatwiej uruchamia się silnik (przy niższych temperaturach były problemy – słaby akumulator), po przejechaniu 3 tys. km oleju nie ubyło, nie zauważyłem zmniejszenia spalania (zrobiło się zimno). Duża różnicę widać po zastosowaniu preparatu do skrzyni biegów. Biegi przełączają się płynniej, bez zgrzytów. Preparat dolany do paliwa – nie wiem jak zadziałał ponieważ jeżdżę na LPG. Polecam sekwencję do tego samochodu – bezproblemowa.
Jerzy Błaut
Opinia nadesłana dnia 26-01-2012
Rok produkcji: Civic- 96; Cherokee- 89; Legend 91
Pojemność silnika: Civic- 1,4; Cherokee- 4,0; Legend 3,2
Przebieg: Civic – 260 000 km; Cherokee – 220 000 km; Legend – 210 000 km
Ceramizer profilaktycznie stosuję od jakiegoś czasu, pierwszym autem była Honda Legend 3.2l V6. W pierwszych 15 minutach ceramizacji było słychać wyciszanie się silnika i naprawdę się zdziwiłem ponieważ zdawało mi się że silnik i tak chodził idealnie. Okazało się że może pracować zdecydowanie ciszej i równiej. Po tym doświadczeniu od razu zastosowałem Ceramizer w Jeep Cherokee z 4 litrowym silnikiem, tutaj aż tak dużych różnic nie słyszałem. Aczkolwiek też poprawiła się praca silnika. Z racji tego że auta i tak oferowały sporą moc to nie wiem czy poprawiły się osiągi- ale sądzę że tak. Nigdy nie mierzyłem przyśpieszenia bo nie miąłem potrzeby ani kompresji w silniku ponieważ nie dysponuję takimi narzędziami. W Hondzie Civic 1.4 po użyciu preparatu też znacznie wyciszyła się praca silnika i chyba przybyło trochę mocy. Sądzę że poprawiła się kompresja, przy zjazdach z górki na biegu zdecydowanie lepiej hamuje silnikiem. Ceramizer stosowałem też w kilku innych swoich autach gdzie też było widać odczuwalne różnice.
Ogólnie uważam że dla profilaktycznego stosowania preparat na pewno nie szkodzi, nie jest drogi i raczej pomaga. W silnikach Japońskich (takimi przede wszystkim jeżdżę) na pewno zdecydowanie wycisza pracę góry silnika i to przy użyciu pierwszej dawki (drugiej nigdy nie dolewałem). Byłem też świadkiem stosowania preparatu przez znajomych i ich auta (przede wszystkim japońskie) które, zaczynały pracować ciszej i równiej. Efekt jest raczej długotrwały- aczkolwiek często zmieniam auta, nie robiąc większych przebiegów jak 15 000 km. Wszystkie silniki były napędzane benzyną lub LPG. W Dieslach nie znam efektów. Wiem, że Ceramizery znajomi stosują w mostach aut terenowych, które podczas jazdy w terenie dostają mocna po tyłku, czy są efekty to nie wiem. Ale gdyby nie było to by nie stosowali.
Piotr Paszkowski
Opinia nadesłana dnia 2013-06-06
Posiadam Honde Concerto 1992 rok , 214 tys km przebiegu , z silnikiem d15b2 1.5 . Długo szukałem auta, początkowo miał to być civic 4 generacji z racji bardzo dobrych osiągów (mała waga auta) , jednak po kilku oglądanych egzemplarzach , emocjonalnie zostałem wyczerpany. Auta które oglądałem po prostu były w bardzo słabym stanie , czy to blacharskim (po wielu rzemieślniczych naprawach), czy to mechanicznych (przyagazówka skończyła się tym że nie widziałem auta od białego dymu). Wypatrując civica przeskoczyłem na dział -> concerto . Po kilku rozmowach i analizie auta w sieci, zdecydowałęm sie pojechac obejrzeć -> tego samego dnia kupiłem. Auto było i jest naprawde zadbane. Z racji tego że interesuje sie motoryzacją praktyczną nie od dziś, nie nawidze jak coś mi w aucie nie działa. Bardzo frustrująca usterką było wytarcie synchronizatora 2 giego biegu. Aby wbić dwójke musiałęm robić to bardzo wolno, z obrotów poniżej 3,5 tys . Było to bardzo wkurzające zwłaszcza w momencie wyprzedzania, szybka zmiana biegów i chrrzzzzz … Postanowiłęm użyć ceramizer, o preparacie wiem dużo, wiec spróbowałem. Wjechałem na kanał, jakoś dostałem się do korka skrzyni biegów . z racji trudności dostępu do wlewu oleju do skrzyni preparat dodałem na wewnetrzną część korka, przeciez olej pracujący, rozrbryzguje się od kół zębatych po całej skrzyni. Zakręciłem korek i wyjechałęm z garażu w zamyśleniu jak takie 5 ml może zadziałać w sumie, załączył mi się tzw racjonalny tryb myślenia. Wraz z upływem kilometrów zauważyłem że bieg przestaje mi zgrzytać, coraz odważniej podchodziłęm do zmiany biegów, aż po około 500 km nachalnie wkręcałem auto do odcinki na 1 szym biegu i wbijałem dwójke tak szybko jak tylko potrafie. Poczułem się troche nienormalnie, bieg nie chciał zazgrzytać.. W Hondach z tych lat charakterystycznym jest trudność w wbiciu wstepcznego biegu , nie wazne czy to civic , prelude czy concerto . To pozostało niezmienione , nie wiem na czym polega ta usterka, bo to mi szczególnie nie przeszkadza, po wsyprzegleniu jest ok. Silnik brał mi około 0,4 litra oleju na 1000 km . Po zastosowaniu preparatu zużycie spadło do około 0,2 l/1000 , po wymianie oleju na taki sam ale nowy (tamten stał się rzadki , nie był wymieniony przez poprzredniego własciciela ), zużycie oleju spadło do praktycznie ZERA ! Na bagnecie po ponad 1 tys km i całkiem dynamicznej jeździe jest tyle samo. Nie robiłęm porównań co do dynamiki, auto jest z gazowane i chocby sama regulacja jak i sama jakość gazu zmienia dynamike jazdy , a gaz co jakis czas jest regulowany. Podobno jak na Concerto to jest prędkie, choc ten model z 1.5 na dwupunkcie do demonów szybkości nie należy.
Artur K.
Witam, mam honde concerto 1.5 przejechane 370 tys. km. Od czasu zakupu przejechałem około 7000 km i jest ok; przyspieszenie od 80-100 km szybciej o 1s., samochód przestał brać olej (przedtem około litra na 10000).
Jestem użytkownikiem Hondy CRX III 1,6 16V 92r.125KM o Ceramizerach dowiedziałem sie od znajomego i oczywiście na samym początku nie wierzyłem w to co opowiada kolega jakie to one wspaniale. Moja ciekawość co do nich jednak wzięła górę i kupiłem 2 Ceramizery do silnika i jeden do skrzyni biegów. Autko licznikowo ma przebieg 180 tys. km choć w rzeczywistości pewnie ma więcej myślę że z 300tys km z racji tego jaki ma juz apetyt na olej i tu 1 litr na 1000-1500km w zależności od stylu jazdy. Po rozmowie i wielu moich pytaniach (z firma Ceramizer) jak zastosować owy Ceramizer w silniku z takim sporym przebiegiem zabrałem sie do TESTU. Pierwsza dawka do silnika – autko pracowało godzinkę na wolnych obrotach poźniej jeszcze zrobiłem 200km spokojnie następnie przejechałem jeszcze 300km i zaaplikowałem kolejna dawkę i tu tak samo trochę popracował silniczek na wolnych obrotach i kolejne 200km nie przekraczając prędkości obrotowej 3tys obr/min. Zapomniałem dodać ze ciśnienie na cylindrach było w granicach 9.1 Atm a po zakończeniu testu wzrosło miedzy 0.3-0.5 Atm niestety zdjęć nie posiadam ponieważ mechanik posiadał jak on to nazwał przyrząd zegarowy czy jakos tak i był mi w stanie podać tylko odczyt z zegara. W każdym razie potwierdziły sie założenia firmy CERAMIZER ze ciśnienie sie polepszy, i tak tez sie stało. Następna próba było wciśniecie pedału gazu do tzw \”dechy\” i co sie okazało autko przestało kopcic wcześniej wyglądało to tak jakby ktoś odpalał wiekowa SYRENKE za autem było biało.\”jedziemy dalej\”- silnik juz po pierwszej dawce zaczął pracować ciszej ustały nierównomierne drgania silnika. po 2 dawce i juz po przejechaniu 200km można było jeździć normalnie i sprawdzić jakie będzie spalanie, tak wiec spadło ono o ok litr po trasie czyli z 6 na 5 l, i tu ku mojemu zdziwieniu zszedłem poniżej spalania jakie podaje producent auta w mieście z 9,5 na 8-8,5 l/100km.Teraz kilka słów o CERAMIZERze do skrzyni biegów, czy skrzynia sie wyciszyła nie mogę powiedzieć ponieważ chodziła cichutko jak to w Japończyku natomiast jeśli chodzi o zmianę biegów to po przejechaniu około 100km wręcz aż szokowało to w jak lekki sposób zmieniają sie biegi. Zmiana biegów stała sie przyjemnością chodzą bardzo miekko jak by były zmieniane hydraulicznie. Przy wysokich obrotach ze zmiany z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg synchronizatory często nie wyrabiały i kończyło sie to zgrzytem kol zebatych nie mile uczucie… Teraz można meczyc skrzynie jak tylko sie chce i od zastosowania CERAMIZERA takie przypadki juz mi sie nie zdarzały biegi przy 7000obr/min wchodzą jak w nowym aucie bez żadnych oporów zgrzytów itp. Pozostaje mi tylko powiedzieć ze jestem BARDZO zadowolony z zastosowania CERAMIZERA w moim aucie gdyż korzyści jakie mi przyniósł są wiele wiecej warte niż sam jego koszt autko od zaaplikowania CERAMIZEROW zrobilo juz 10 tys km autko z w/w jednego litra oleju na 1000-1500km na te cale 10 tys wzielo juz tylko 2l (zaznaczam tez ze uszczelniacze zaworowe mam wymienione a autko jest exploatowane na dosc wysokich obrotach i gdyby nie to pewnie zamiast dolewania oleju konczylo by sie tylko na jego wymianie ale wiadomo wysokie obroty to i autko cos lyknie)ps:jezdze na oleju AGIP 10W60 koszt 1 L to 40 zł takze przy tych 10tys koszt CERAMIZERA juz mi sie zwrocił 🙂
Paweł Piłat
Opinia nadesłana dnia 04.04.2008
Na początku tego roku kupiłem Hondę Prelude. Silnik pracował dosyć głośno (metaliczne stuki), a przy przełączaniu z I na II bieg był lekki zgrzyt. Postanowiłem ponowić eksperyment z ceramizerami. Zakupiłem zestaw naprawczy, 2 dawki do silnika, 1 do skrzyni, 1 do paliwa. Od tego czasu przejechałem już 2000 km. Zgrzyt w skrzyni ustał, biegi przełączają jakby była “nówka sztuka”, natomiast w silniku jeszcze coś lekko stuka. Więc zamierzam jeszcze zastosować 2 daweczki. Najprawdopodobniej jest to spowodowane mocnym zużyciem elementów głowicy. Jestem bardzo zadowolony z zastosowania ceramizerów, które kupiłem w Państwa Firmie. Gorąco je polecam tym, którzy chcą zaoszczędzić na kosztownych remontach silników czy układów napędu lub im zapobiec. Pozdrawiam serdecznie
Mirek Starzomski
Jestem właścicielem samochodu Honda Prelude IV gen. rocznik 1994 silnik o poj. 1997 ccm, SOHC 16V, oznaczenie silnika F20A4, stan licznika przed zastosowaniem ceramizera: 189 802 km, skrzynia biegów manualna, (przebieg pojazdu oceniany na ok. 30% wyższy przez mechanika).
Pomiar ciśnienia sprężania (przed zastosowaniem ceramizerów):
1-cyl 12,4 2-cyl 11,8 3-cyl 13,5 4-cyl 13,2
Zastosowano jedną dawkę ceramizera (plus po jednej do skrzyni i układu wspomagania oraz baku). Ponownego pomiaru ciśnienia sprężania dokonałem, z czystej ciekawości, przy okazji podciągania linki ręcznego).
Stan licznika przy drugim pomiarze: 190 497 km
Wyniki pomiaru: 1-cyl 14,0 2-cyl 14,1 3-cyl 14,0 4-cyl 14,0
Nie wiem jak to się ma do wartości nominalnych dla nowego silnika, ale poprawa pracy jednostki napędowej jest zauważalna (elastyczność – przyrost momentu obrotowego w niskim zakresie 1000 – 2000 obr./min).
Jan Iwiński
Opinia nadesłana dnia 19.12.2007