Opinie o Ceramizer® właścicieli samochodów Skoda

Skoda 120

Potwierdzam skuteczność ceramizerów. Zastosowałem 3 rodzaje ceramizerów: do silnika, skrzyni biegów i paliwa. Już po przejechaniu kilkuset km praca silnika stała się cichsza i równiejsza, znacznie zmniejszyły się przedmuchy spalin do miski olejowej. Skrzynia biegów stała się cichsza i lżej zaczęły wchodzić biegi. Ceramizer do paliwa zastosowałem w innym silniku od skody 120 , silnik czasami gasł na wolnych obrotach, już po godzinie jazdy wróciły wolne obroty i silnik zaczął lepiej pracować.
Zbigniew


Skoda 120 (1989 rok)

Oto moja opinia nt. ceramizera przeznaczonego do silników samochodowych, poparta wynikami pomiarów. Jednak nie ograniczyłem się tylko do pomiarów ciśnienia sprężania, lecz dodatkowo przeprowadziłem pomiary poziomu dźwięku (czyli głośności silnika) w kabinie pojazdu. Ceramizer zastosowałem do samochodu Skoda 120L (1989 r., przebieg 82 tys. km) z gaźnikowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 1174 cm3, jako dodatek do oleju mineralnego.
Zgodnie z zaleceniami, preparat dodałem do rozgrzanego oleju w silniku (po ok. 30 min. jazdy) i pozostawiłem na biegu jałowym przez 25 minut. Po ok. 15 minutach obroty silnika wyraźnie wzrosły (jest to silnik gaźnikowy, więc obroty nie regulują się same) lecz jednocześnie silnik się wyciszył – co jest dowodem zmniejszenia tarcia wszystkich elementów trących w silniku. Pierwsze 200 km przejechałem z max. prędkością 60 km/h. Po przejechaniu 220 km zacząłem jeździć szybciej – auto zauważalnie żywiej zaczęło reagować na pedał gazu, możliwa stała się jazda z niższymi prędkościami na wyższych biegach (silnik swobodnie pracuje na 4-tym biegu przy 40 km/h – tu wcześniej prędkość minimalna wynosiła ok. 50 km/h), co ma istotny wpływ na zużycie paliwa. Dokonałem pomiarów poziomu dźwięku (hałasu) w kabinie kierowcy – miernikiem poziomu dźwięku I klasy typ 2238 firmy Bruel-Kjaer przy włączonej charakterystyce miernika „A” (zgodnej z odczuwaniem ucha ludzkiego). Ponieważ wyniki pomiarów podane są w decybelach (skala nieliniowa) – podaję również przeliczoną zaobserwowaną różnicę w procentach.
Dokładne wyniki pomiaru hałasu z opisem metodologi badania znajdują się tu (kliknij).

Wyniki (średnia z 10 pomiarów) poniżej:
1. Przed ceramizacją:
a) obroty biegu jałowego (silnik zimny, pierwszy pomiar 15 s po uruchomieniu): 54,8 dB
b) obroty na max. ssaniu (ok. 3-3,5 tys. obr./min.): 69,2 dB
2. Po ceramizacji:
a) obroty biegu jałowego (silnik zimny, pierwszy pomiar 15 s po uruchomieniu): 54,0 dB (zmniejszenie hałasu o 8,8 %)
b) obroty na max. ssaniu (ok. 3-3,5 tys. obr./min.): 67,5 dB (zmniejszenie hałasu o 18,7 %)

Jak widać różnica jest istotna i daje wymiar subiektywnemu odczuciu zmniejszenia głośności – w moim przypadku miałem wrażenie (zwłaszcza na skrzyżowaniach na czerwonym świetle), że silnik po prostu zgasł, ale on pracował – ciszej. Ponieważ obroty biegu jałowego były większe niż przed podaniem preparatu, zostały one przeze mnie ręcznie (gaźnik) zmniejszone, gdyż nie było potrzeby utrzymywania ich na takim poziomie (co skutkuje oczywiście dalszym zmniejszeniem zużycia paliwa). Silników z wtryskiem paliwa nie trzeba regulować, gdyż regulują się same – tu zmniejszenie dawki paliwa (dla tej samej pracy tłoka) zostaje przeprowadzone automatycznie.
Po przejechaniu ok. 1500 km przeprowadziłem również pomiary ciśnienia sprężania. Jednak należy zwrócić uwagę, że silnik był po przebiegu ok. 30 tys. km od remontu i nie występowała u mnie potrzeba większego podniesienia ciśnienia sprężania, niemniej różnica się pojawiła – ciśnienie wzrosło do poziomu, do jakiego tylko było to możliwe.
Oto wyniki dla poszczególnych cylindrów przed zastosowaniem ceramizera (w kPa):
1. 1,18
2. 1,20
3. 1,18
4. 1,22

Po ceramizacji:
1. 1,22
2. 1,24
3. 1,20
4. 1,25

W każdym przypadku widoczny jest wzrost ciśnienia sprężania. Generalnie auto żywiej reaguje na pedał gazu, lepiej przyspiesza na wyższych biegach. Oczywiście wielką zaletą jest łatwość zapłonu silnika– wyeliminowanie „suchych” startów silnika, łatwiejsze zapalanie zimą. Wszystkie zalety producenta potwierdzają się w praktyce. Teraz czas na kolejne testy – preparat do skrzyń biegów i dodatek do paliwa, oraz – następne samochody. Producentowi serdecznie gratuluję, przekazuję szczegółowe wyniki i dane z pomiarów, oraz życzę dalszych sukcesów. Pozdrowienia!
Jarosław Jóźwik, Gdańsk


Skoda Fabia 1.6 TDI (2012 rok)


Skoda Fabia 1.9 SDI

rok prod. 2003
przebieg 269000
Samochód jeździł u mnie w firmie i jako taki był dość mocno eksploatowany, jak go odkupiłem to było już słychać charakterystyczne dla diesla “klepanie” i utratę mocy co przy przebiegu około 260 000 nie było takie dziwne. Charakterystyczny metaliczny podźwięk i “trzęsienie” kierownicą też dawało się we znaki. Na początku myślałem o remoncie silnika, ale po różnych konsultacjach zostałem od tego odwiedziony, jako że brał może nie wiele oleju i nigdzie nie ciekł.

Szukałem innej metody na podniesienie sprężania i natknąłem się na Państwa produkt, do którego podszedłem troszeczkę sceptycznie, chociaż zachęcony wykresami z hamowni.
Ale do rzeczy, wlałem tylko jedną dawkę na początek, a wyglądało to tak: Trasa Warszawa-Nidzica, rozgrzałem silnik.
Na stacji benzynowej za Warszawą wlałem dawkę do oleju, po około pięciu minutach słychać było jak silnik robi się cichszy, i nie było to moje subiektywne odczucie po pasażerowie zauważyli to samo, później trasa do Nidzicy, utrzymywałem obroty do 2500 ale już było słychać że w środku jest ciszej i nie trzeba było tak “nadużywać” głosu żeby rozmawiać, czuć było że silnik ciągnie już od 1500 obrotów a nie jak wcześniej od 2000, kierownica przestała się trzęść co przyznam wcześniej strasznie mnie irytowało, no i ten charakterystyczny metaliczny podźwięk zrobił się miękki, nie metaliczny. Teraz po przejechaniu około 10000 km mogę spokojnie powiedzieć że spalanie spadło o około 0,5 L a przy mojej w miarę, na ile pozwala samochód, dynamicznej jeździe to dużo.
Jak tylko zrobię duży przegląd i wymienię pasek rozrządu to na pewno zaleje następną dawkę.
A i nie wspomniałem o rozruchu, szczerze mówiąc akumulator nadaje się do wymiany i jak wróciła kompresja to czuć że akumulator jest do wymiany, ale jak przekręci to znowu słychać piękne kopnięcie od pierwszego dotknięcia.
Dawid Czaja
Warszawa 3.04.2008r.
Skoda Fabia 1.9 SDI Skoda Fabia 1.9 SDI


Skoda Fabia 1,9 SDI (2003 rok)

Potwierdzam skuteczność ceramizerów. Zastosowałem w swoim samochodzie przy przebiegu 144 tys. km ceramizer do silnika, skrzyni biegów i uszlachetniacz do paliwa. Po przejechaniu 100km zauważyłem pierwsze efekty działania preparatu. Pełna obróbka wystąpiła po przejechaniu ok 3000km, dalej już nie zauważyłem zmian. Dużo jeżdżę na krótkich trasach. Przed zastosowaniem ceramizera praca silnika była fatalna, silnik był bardzo głośny, przyspieszenie było słabe, silnik słabo reagował na pedał gazu, przyspieszał szybciej tylko przy wciśniętym do oporu pedale gazu. Słychać było dziwne drgania w zależności od predkości obrotowej silnika. Spalanie paliwa było za wysokie. Silnik zaczynał przyspieszać powyżej 2200 obr.min.

Po przejechaniu ok 1500km zauwazyłem poprawe pracy silnika silnik był cichy, pracował równomiernie, drgania były mniejsze, przyspieszenie było już lepsze, silnik reagował na pedał gazu. Po przejechaniu ok. 3000 km silnik zrobił się bardzo cichy i czuły na położenie pedału gazu, zaczyna przyspieszać od ok 1700 obr/min. Spadło zużycie paliwa. Poza miastem spalanie wynosi ok. 4l/100km. Nie słychać już dokuczliwych drgań silnika. Praca silnika jest przyjemna dla ucha a przy wyższych prędkościach na 5 biegu słychać jest głównie szum powietrza opływającego kabinę pojazdu, praca silnika jest delikatnie słyszalna. Jazda z predkościami 120 – 150 km/h jest komfortowa. Prędkość maksymalna jest wyższa od fabrycznie podawanej. Silnik bardzo dobrze i szybko się uruchamia.

Po zastosowaniu ceramizera skrzynia biegów pracuje cicho, biegi lekko się włączają /przed zastosowaniem cieżko sie włączały/. Gorąco polecam zastosowanie ceramizerów. To skuteczny sposób na poprawę osiągów samochodu oraz komfortu jazdy. Zwracam również uwagę na usuniecie usterek samochodu, silnika, wymianę filtrów, olejów, płynów, poprawność działania ukł. hamulcowego itd. W samochodach bez usterek efekty działania ceramizerów są gwarantowane.

Teraz zamierzam zastosować ceramizer do układu wspomagania. Spodziewam się również dużych efektów w poprawie działania układu. Po zastosowaniu ceramizerów jazda samochodem zrobiła się bardzo przyjemna!
Pozdrawiam serdecznie, Mariusz J.
Opinia nadesłana dnia 26.05.2009


Skoda Fabia

Rok produkcji: 2007
Pojemność silnika: 1.4 TDI
Przebieg: 184 tyś. km

Opinia: Ceramizer CS zastosowałem w 3 cylindrowym silniku diesla wyposażonym w pompo-wtryskiwacze. Zastosowanie preparatu było konieczne ponieważ silnik posiadał duży przebieg, był bardzo głośny, przyspieszał z trudem tzn był mało dynamiczny. Poniżej pr. obrotowej 2,5 tyś obr/min silnik miał trudności z utrzymaniem prędkości obrotowej nie miał przyspieszenia. Odczuwalna była głośna praca hydraulicznych popychaczy zaworów szczególnie gdy silnik był zimny. Po przejechaniu 200 km zauważyłem już pierwsze efekty zastosowania Ceramizera. Po przejechaniu 2 tyś km zaobserwowałem następujące zmiany:

cicha praca silnika – najwieksza zmiana przy wysokich prędkościach obrotowych silnika
mniejsze drgania silnika
równomierna praca silnika na biegu jałowym
lepsze przyspieszenie – silnik przyspiesza już pow. 2 tyś obr/min
mniejsze zużycie paliwa ok 0,5 do 0,8 l/100km
silnik dłuzej się nagrzewa co świadczy o tym, że preparat obniża wsp. tarcia materiałów metalowych.

Podsumowując jazda samochodem po zakończeniu procesu ceramizacji silnika jest bardzo komfortowa.
Mariusz Jurkowski
Opinia nadesłana dnia 05.11.2012


Skoda Octavia 1.9 TDI (2001 rok)

Jestem użytkownikiem Skody Octavii 1.9 TDI / 90 KM/ rocznik 2001. Po przebiegu około 140.000 km zastosowałem ceramizer do silnika. Samochód jest regularnie serwisowany w autoryzowanej stacji SKODY. Pełna dokumentacja. Z satysfakcją muszę stwierdzić, że ubytek oleju po przebiegu 15.000 km jest naprawdę niewielki, nie zdarzyło mi się, żeby dolewać oleju w okresie pomiędzy wymianą. Ubytek oleju waha się w granicach około 3-5 mm na miarce. Dzisiaj mam przebieg ponad 211.000 km a silnik “trzyma” parametry tak jak nowy. Mam porównanie, dlatego, że kolega ma o rok młodszą Octavie z mniejszym przebiegiem a regularnie uzupełnia olej pomiędzy wymianami. Samochody są eksploatowane w bardzo podobnych warunkach i w podobny sposób. Sądzę, że przyczyną tego, jest właśnie zastosowanie Ceramizera. Pomimo tego, że mam większy przebieg o około 50.000 km, mój samochód tak nie kopci jak kolegi. Jestem z natury bardzo ostrożny w stosowaniu tzw. uszlachetniaczy i innych podobnych wynalazków. Mogę jednak stwierdzić, że ten środek na pewno nie zaszkodził a mam wrażenie, że pomógł silnikowi. Zastanawiam się , czy nie powinienem znowu go zastosować, ponieważ od momentu wlania go, przejechałem ponad 70.000 km.
Mirosław Dorawa


Skoda Octavia

Zwlekałem z komentarzem tylko dlatego, żeby się przekonać czy produkt faktycznie działa i … okazuje się że to faktycznie działa tak jak w opisie produktu. Zalałem do Octavki 1,9tdi przy 230tys. Naprawdę polecam i sprzedawcę, i sam produkt. arek-07


Skoda Rapid 136

Mój samochód to Skoda Rapid 136 skrzynia 5 biegowa. Ceramizer zastosowałem do skrzyni ponieważ redukcja z 3 na 2 zawsze powodowała zgrzyt w skrzyni. Po około 200-250 km od aplikacji zgrzyty zdarzały się coraz rzadziej i skrzynia zaczęła ciszej chodzić. Teraz to jest po około 2000km od aplikacji ceramizera zgrzytów wcale nie ma biegi łatwiej wchodzą a skrzyni prawie nie słychać. Ceramizer zaplikowałem 15-03-2006, efekt obserwuje do dnia dzisiejszego.
Leszek Ciąćka


Skoda

Tranzakcja przeprowadzona szybko i sprawnie! Ceramizer działa znakomicie. Skoda przed wlaniem środka brała 1l oleju na 1000 km, po wlaniu ceramizera samochód przestał dymić z rury wedechowej i bierze teraz 0,3l oleju na 1000 km. Polecam!!!
Zbyszek89