CERAMIZER® ONE-SHOT DO REGENERACJI SILNIKÓW SPALINOWYCH CZTEROSUWOWYCH, ZASILANYCH: BENZYNĄ, GAZEM, OLEJEM NAPĘDOWYM, HYBRYDOWYCH
(z dowolną ilością cylindrów)
Ceramizer® ONE-SHOT regeneruje powierzchnie tarcia metali.
KORZYŚCI:
Regeneruje powierzchnie tarcia silnika podczas eksploatacji, bez konieczności demontażu mechanizmów - wystarczy zaaplikować go do oleju.
Zmniejsza zużycie oleju tzw. „branie oleju” i uciążliwe dymienie silnika.
Zmniejsza zużycie paliwa od 3 do 15%.
Zmniejsza uciążliwe wibracje i hałas, zapewnia cichszą pracę silnika.
Pozwala w większości przypadków uniknąć kosztownych napraw, zmniejszając wielokrotnie koszty w porównaniu z tradycyjną metodą naprawczą.
Utwardza i podwyższa odporność na zużycie trących się powierzchni.
Zabezpiecza i chroni trące się powierzchnie silnika
do kolejnej wymiany oleju.
Zwiększa ciśnienia sprężania, dynamikę pojazdu
przywraca nominalną moc i sprawność.
Ułatwia rozruch i zapewnia stałą ochronę silnika
już w momencie startu.
Eliminuje całkowicie suche starty. Ochrona ta jest szczególnie ważna podczas częstego uruchamiania silnika (zwłaszcza w warunkach zimowych – nawet poniżej -30 oC).
Zmniejsza temperaturę oleju o kilka oC.
OPIS DZIAŁANIA:
Regeneracja przy użyciu Ceramizera® polega na przywróceniu nominalnych rozmiarów i właściwej geometrii współpracujących powierzchni w mechanizmach, w których występuje tarcie, poprzez narostowe tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej o unikalnych właściwościach.
Regeneracja przeprowadzana jest bez demontażu urządzeń, w trakcie ich normalnej eksploatacji. Procesy termodynamiczne zachodzące na powierzchniach trących się, powodują oczyszczanie powierzchni trących z nagaru i narastanie warstwy ceramiczno-metalowej we wszystkich miejscach a szczególnie w miejscach zużytych (wytartych). Narastanie stopniowo stabilizuje się wraz
ze zmniejszaniem się współczynnika tarcia.
Proces narastania sam optymalizuje szczeliny trących się detali i po osiągnięciu wartości nominalnych, zatrzymuje się samoczynnie, odbudowując powierzchnie w sposób niemalże idealny. Oznacza to, że w miejscach bardziej wytartych lub tam gdzie powstały rysy, odbudowuje się grubsza warstwa niż w miejscach mniej wytartych, co w rezultacie prowadzi do odbudowy pożądanej geometrii trących się detali.
OGÓLNE ZASADY STOSOWANIA:
Najwyższą efektywność w stosowaniu Ceramizera®, uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.
W trakcie całego procesu ceramizacji (1,5 tys. km lub 25 motogodzin) nie wymieniać oleju. Olej wymieniać
w terminie wymiany zalecanym przez producenta pojazdu.
Ceramizer® można mieszać z dowolnym rodzajem oleju i stosować do wszystkich rodzajów silników spalinowych: benzynowych, zasilanych gazem, Diesla
z: pompowtryskiwaczami, wtryskiem bezpośrednim typu common-rail, pompami sekwencyjnymi i rozdzielaczowymi, turbodoładowaniem, zmiennymi fazami rozrządu, katalizatorem spalin, filtrami DPF, FAP, GPF, SCR, CAT, sondą lambda.
ILOŚĆ CERAMIZERÓW-ONE-SHOT
Jedną dozę Ceramizera ONE-SHOT stosuje się do maksymalnie 5 l oleju przy każdej wymianie oleju.
W przypadku ilości oleju od 5 do 10 l oleju w silniku należy zastosować 2 dozy Ceramizera ONE-SHOT
W przypadku „brania” oleju w ilości powyżej 0.4 l/1000 km, dawkę Ceramizera® ONE-SHOT należy zwiększyć dwukrotnie.
Opakowanie zawiera: Jeden dozownik łatwo rozpuszczalnego w oleju preparatu o masie netto 4 g
ZALECENIA:
Wykonać pomiar ciśnienia sprężania (przed i po obróbce Ceramizerem) w cylindrach silnika - celem potwierdzenia skuteczności działania Ceramizera®.
Stosować na każdym etapie eksploatacji, najlepiej przy wymianie oleju, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować jazdę z Ceramizerem®.
Stosować przede wszystkim profilaktycznie, w celu zabezpieczenia silnika przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco jego żywotność i bezawaryjność.
Można stosować z każdym rodzajem oleju.
W trakcie pełnej obróbki (1500km) nie wymieniać oleju.
Ceramizer® można stosować w silnikach spalinowych dowolnych maszyn i urządzeń przemysłowych po wcześ-niejszej konsultacji z producentem Ceramizera.
INSTRUKCJA:
Rozgrzać silnik do temperatury roboczej 80-90 oC, (np. po jeździe, lub co najmniej po 10-cio minutowej pracy silnika na biegu jałowym).
Wyłączyć silnik.
Odkręcić korek wlewu oleju i opróżnić dozownik(i) do otworu wlewu oleju.
W przypadku gdy wlew oleju posiada przewód olejowy lub osłonę klawiatury zaworów wówczas należy rozcieńczyć Ceramizer ONE-SHOT w około 100 ml oleju
i wlać mieszankę do otworu wlewu oleju.
Zakręcić korek wlewu oleju.
Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym przez
15 min.
Przejechać ostrożnie 200 km (niekoniecznie jednorazowo - można podzielić odcinek na etapy nie mniejsze niż 20km), nie przekraczając prędkości obrotowej silnika 2700 obr./min lub w przypadku braku obrotomierza z ograniczoną prędkością samochodu do 60 km/h. Uwaga: 200 km przebiegu - można zastąpić
4 godzinną pracą silnika na biegu jałowym. Jedna godzina na biegu jałowym to ekwiwalent 50 km przebiegu.
Dla silników, których praca ujęta jest w motogodzinach (mth) należy eksploatować silnik (tak jak przy docieraniu) w ciągu 5 mth (niekoniecznie jednorazowo), z ograniczoną prędkością obrotową silnika do 2700 obr./min.
Po pokonaniu odcinka 200 km lub po 4 godzinach na biegu jałowym można jeździć bez ograniczeń prędkości. Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 1500 km przebiegu, ale już w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju!
Dla silników, których praca ujęta jest w motogodzinach (mth) po wykonaniu pracy 5 mth można eksploatować silnik bez ograniczeń.
W przypadku stosowania zwiększonej ilości preparatu (np. 2 dawek) zaleca się zastosowanie pierwszej dozy (według załączonej instrukcji), a następnie po przejechaniu ok. 500 km zastosowanie w ten sam sposób drugiej (kolejnej) dozy (zwiększa to efektywność tworzenia się warstwy ceramiczno-metalowej w miejscach tarcia).
UWAGI:
W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z wypłukaniem silnika przed stosowaniem Ceramizera®. Inaczej skuteczność obróbki Ceramizerem® będzie zmniejszona, a czas ceramizacji wydłuży się.
W przypadku uszkodzeń mechanicznych silnika (np. pęknięty pierścień tłokowy, nieszczelne zawory, głębokie rysy na gładzi cylindra itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę Ceramizerem®.
W przypadku wykonania remontu silnika, należy przejechać 1000-3000 km od momentu remontu
i dopiero wówczas po dotarciu zastosować Ceramizer®
Ceramizer® nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal (np. uszczelniaczy zaworów).
Jeśli silnik jest wyposażony w odśrodkowy filtr oleju, należy przed zastosowaniem Ceramizera® wyczyścić filtr, a najlepiej na czas obróbki wyłączyć go z obiegu oleju, stosując przewód obejściowy (jeśli jest to konstrukcyjnie możliwe). W tego rodzaju filtrach, cząsteczki preparatu mają skłonność do osadzania się tym samym znacząco mniejsza ich ilość dociera do powierzchni tarcia. Filtry odśrodkowe to bardzo rzadko spotykane rozwiązanie stosowane w niektórych autach ciężarowych oraz np. w Fiacie 126 p.
Dozowniki/strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.
Ceramizer usuwa nagar z miejsc tarcia metalu o metal aby wytworzyć warstwę ceramiczno-metalową.
BEZPIECZEŃSTWO:
Produkt jest bezpieczny, produkowany zgodnie z aktualnymi normami UE.
Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC.
W przypadku gdy temperatura przechowywania przekroczy +40 oC produkt może sedymentować, wówczas należy preparat wstrząsnąć i schłodzić do temperatury poniżej +40 oC aby go bezpiecznie użyć.
Nie zapycha filtrów oleju ani kanałów olejowych.
Nie zawiera teflonu ani molibdenu.
Filtr cząstek stałych to metalowa puszka wypełniona
w środku metalowymi lub ceramicznymi włóknami,
na których osadzają się cząsteczki sadzy, które są w określonych warunkach eksploatacji pojazdu dopalane.
Ceramizer® nie zmienia reologicznych parametrów oleju, nie powoduje tworzenia cząsteczek sadzy, popiołów siarczanowych, fosforu i siarki, w związku
z tym nie wpływa na pracę DPF, FAP, GPF, SCR, CAT
i można go bezpiecznie stosować w silnikach z ww filtrami cząsteczek stałych spalin.
Chronić przed dziećmi.
BADANIA:
Skuteczność potwierdzona w testach zamieszczonych na www.ceramizer.pl
SKUTECZNOŚĆ:
Trwałość i efektywność wytworzonej warstwy ceramiczno-metalowej wynosi około 15 000 km przebiegu lub 300 mth. Po tym przebiegu zaleca się ponownie zastosować Ceramizer® do silnika.
Podczas przebiegu z Ceramizerem ONE-SHOT około 15000 km wcześniej wytworzona warstwa ceramiczno metalowa ulegnia wytarciu/zużyciu dlatego przy kolejnej wymianie oleju zaleca się ponowne zastosowanie Ceramizera
ONE-SHOT.