Co zrobić, aby zmniejszyć zużycie paliwa? - preparaty do regeneracji silnika, skrzyni biegów i innych mechanizmów
Ecodriving - zmniejszenie zużycia paliwa

Co zrobić, aby zmniejszyć zużycie paliwa?

Na kursie prawa jazdy młodzi adepci uczą się nie tylko jak obsługiwać pojazd, ale i jak zoptymalizować zużycie paliwa. Zasady ecodrivingu nie tylko są świetnie znane kierowcom, ale i powszechnie używane i szanowane. Nie zawsze jednak można je zastosować. Jak więc zoptymalizować spalanie paliwa niekoniecznie stosując ekonomiczny styl jazdy? Czy istnieje jakaś alternatywa?

Ecodriving – główne trzy zasady

1. Myśl i obserwuj

Z tą częścią kierowcy mają największy problem. Polega na uważnym i nieustannym używaniu głowy podczas jazdy. Obserwuj sygnalizację świetlną, przejścia dla pieszych, potencjalne roboty drogowe i dostosuj jazdę do sytuacji. Jeżeli zbliżając się do skrzyżowania, widzisz czerwone światło to zdejmij nogę z gazu i dojeżdżaj powoli. Najgorsze co możesz zrobić to gwałtownie hamować. Obserwuj drogę i otoczenie. W ten sposób unikniesz nerwowych sytuacji na drodze. Staraj się jak najczęściej hamować silnikiem. Warto też sprawdzać co jakiś czas np. w google maps czy przypadkiem na Twojej trasie nie ma jakichś utrudnień. Ominiesz korki i niepotrzebne spalanie paliwa. Jeżeli już stoisz w korku czy czekasz przed przejem kolejowym, wyłącz silnik.

2. Wyłączaj

Najbardziej paliwożerną funkcją jest klimatyzacja, której czasami nadużywamy. Ma ona przede wszystkim poprawiać komfort jazdy. Czasami wystarczy przewietrzyć samochód, a włączenie klimatyzacji będzie zbędne. Oceniaj więc jak bardzo potrzebujesz jej włączonej przy 22 stopniach na dworze.

3. Optymalizuj

Jedna z głównych zasad ecodrivingu mówi o optymalnej pracy silnika. Chodzi o to, by jak najszybciej osiągnąć prędkość docelową przez wciśnięcie pedału gazu do około ¾ jego zakresu  i zmienianie biegu na wyższy przy obrotach silnika rzędu 2500 obr/min. Tę stałą prędkość należy utrzymywać. Przykładowo, jadąc 50 km/h utrzymujmy 5 bieg.

Poprzedni post:
Popychacze hydrauliczne
Następny post:
Silnik bierze olej - jaki dodatek do oleju rozwiąże problem?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.