Ile wytrzyma silnik 2.0 TDI CR?

Silnik 2.0 TDI CR jest jednym z najbardziej popularnych silników diesla produkowanych przez Volkswagena. Ta jednostka napędowa cieszy się uznaniem zarówno wśród kierowców, jak i specjalistów motoryzacyjnych. Jednak użytkownicy i kierowcy zastanawiają się, jaka jest jego trwałość i jaki przebieg osiągnie. Dziś przyglądamy się temu, jak powstał ten silnik i jakiej trwałości można od niego oczekiwać.

Silniki 2.0 TDI CR

Volkswagen, który wprowadził na rynek legendarnego diesla 1.9 TDI, popełnił przy produkcji kolejnej generacji błąd. Silniki 2.0 TDI, które miały pompowtryskiwacze, miały problemy z zużyciem i pękaniem głowic. W 2007 roku inżynierowie VAG postanowili więc poprawić silnik 2.0 TDI, który przeszedł przebudowę uznawaną obecnie za rewolucyjną.

Nowa generacja z wtryskami Boscha okazała się mieć wiele zalet. Po pierwsze, uspokoiła jednostkę napędową, która stała się bardziej kulturalna zarówno przy wolnych obrotach, jak i podczas dynamicznej jazdy. Technologia common rail także poprawiła osiągi pojazdów i zmniejszyła spalanie oraz zużycie paliwa. Silnik 2.0 TDI CR z rodziny EA 189 został wprowadzony na rynek w 2007 roku w wersji o mocy 140 KM. Początkowo był montowany w modelach Audi, ale z czasem znalazł się w całej gamie pojazdów Grupy Volkswagena. Różnorodność opcji mocy sprawiła, że silnik o pojemności 2 litrów stał się popularnym produktem na całym świecie, napędzając szeroką gamę pojazdów od segmentu C do crossovera.

Silnik 2.0 TDI CR – lista modeli VAG:

  • Audi: A3, A4, A6, TT
  • Volkswagen: Golf, Passat, Tiguan, Touran, Transporter
  • Seat: Leon, Altea, Toledo, Exeo
  • Skoda: Octavia, Superb, Yeti

Model 2.0 TDI – z reguły mało awaryjny

W 2015 roku przeprowadzono kolejną aktualizację generacyjną silnika 2.0 TDI CR. Silnik zaczął być wyposażany w filtr SCR, który jest innowacyjnym rozwiązaniem, praktycznie eliminującym emisję tlenków azotu do atmosfery przy relatywnie niskich kosztach dla kierowcy. System ten jest praktycznie bezobsługowy – jedynie konieczne jest regularne dolewanie płynu AdBlue zgodnie z zaleceniami producenta.

Na bazie dotychczasowych doświadczeń można stwierdzić, że w przypadku silników wysokoprężnych rzadko samoczynnie pojawiają się problemy techniczne. Są one starannie wykonane i wyposażone w sprawdzone podzespoły. W większości przypadków usterki wynikają z zaniedbań kierowców w zakresie serwisu lub związanych z dużym przebiegiem. W takich sytuacjach mogą pojawić się problemy z elementami takimi jak: koło dwumasowe, filtr paliwa, filtr powietrza, turbosprężarka czy z filtrem cząstek stałych w pojazdach eksploatowanych głównie w mieście oraz z wtryskiwaczami. Warto zauważyć, że wtryski nie są możliwe do regeneracji.

Silnik 2.0 TDI CR EA 189 oficjalnie posiada jedną zarejestrowaną wadę – akcję serwisową dla jednostek wyprodukowanych między 2009 a 2011 rokiem. W Niemczech musiano wymienić przewody doprowadzające paliwo do wtryskiwaczy w pojazdach objętych akcją serwisową, ponieważ były wykonane z wadliwego materiału. Istniało ryzyko, że wady te mogły spowodować uszkodzenie podczas pracy silnika, co mogłoby prowadzić do unieruchomienia pojazdu.

Rozważając zakup samochodu z silnikiem 2.0 TDI warto zawsze sprawdzić kod silnika, ponieważ niektóre wersje silników 2.0 TDI były znane z określonych problemów, na przykład z wadliwymi pompami wtryskowymi, układami EGR lub problemami z korpusem turbosprężarki. Znajomość konkretnego kodu silnika pozwala zidentyfikować, czy potencjalny zakup dotyczy wersji silnika, która może być podatna na te problemy.

Jak zwiększyć trwałość auta z silnikiem 2.0 TDI?

Diesel sam w sobie jest bardzo solidny i rzadko ulega awariom. Najczęstszą przyczyną usterek są zaniedbania serwisowe kierowców lub wysokie przebiegi. O czym zatem warto pamiętać?

Regularny serwis i wymiany rozrządu i filtrów

Przede wszystkim pamiętać należy o regularnej wymianie paska rozrządu. Przewiduje się, że jego żywotność mieści się w przebiegu między 180 a 210 tys km, w zależności od wersji. Ważna jest także regularna kontrola i wymiana filtra paliwa oraz filtra powietrza, ponieważ czyste filtry są gwarancją prawidłowego funkcjonowania silnika. Zanieczyszczenia w paliwie lub powietrzu mogą prowadzić do szybkiego zużycia i awarii różnych komponentów silnika.

Używanie dobrej jakości oleju silnikowego

Kolejnym istotnym aspektem jest używanie jakościowego oleju silnikowego i jego regularna wymiana zgodnie z zaleceniami producenta. Wysokiej jakości oleje zapewniają lepsze smarowanie, redukują tarcie, co przekłada się na mniejsze zużycie silnika i jego dłuższą żywotność. Nie wolno także zapominać o regularnym sprawdzaniu poziomu oleju oraz stanu innych płynów eksploatacyjnych.

Unikanie przeciążenia silnika

Ponadto ważne jest, aby unikać nadmiernego obciążenia silnika, zwłaszcza w pierwszych minutach po jego uruchomieniu, kiedy olej nie rozprowadził się jeszcze równomiernie po wszystkich ruchomych częściach. Odpowiednio rozgrzane auto przed wyruszeniem w trasę może znacząco przyczynić się do wydłużenia żywotności silnika.

Stosując się do tych wskazówek, można maksymalnie wydłużyć okres eksploatacji silnika diesla, zachowując jego wysoką wydajność i niezawodność.

Ceramizer – skuteczny sposób na przedłużenie trwałości silnika

Produkty marki Ceramizer to sprawdzony sposób na zwiększenie trwałości silnika. Dlaczego warto dodać je do oleju podczas wymiany? Oto zalety ich stosowania:

  • Obniżają zużycie paliwa o 3-15%
  • Redukują zużycie oleju oraz wydłużają jego żywotność o co najmniej 50%
  • Pomagają w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia oleju
  • Poprawiają rozruch silnika, zwłaszcza w trudniejszych warunkach
  • Pomagają w zmniejszeniu hałasu wydawanego przez silnik
  • Zwiększają wydajność i dynamikę pojazdu
  • Obniżają tarcie na metalowych powierzchniach silnika
  • Redukują potrzebę napraw
  • Chronią przed korozją i agresywnymi substancjami chemicznymi.

Ile wytrzyma silnik 2.0 TDI CR – podsumowanie

Silnik 2.0 TDI CR jest dobrze znanym i cenionym motorem w gamie VW, który zyskał uznanie dzięki swojej wytrzymałości oraz osiągom. Wykorzystanie zaawansowanego systemu wtrysku pozwala na osiągnięcie optymalnego spalania oraz redukcję emisji szkodliwych substancji.

Jednak, aby motor ten służył użytkownikom jak najdłużej, kluczowe jest regularne serwisowanie oraz kontrolowanie poszczególnych części takich jak pasek rozrządu, filtru, w tym filtr DPF (filtra cząstek stałych), pompa paliwa czy wtryskiwacze oraz używanie wysokiej jakości oleju silnikowego wraz z ceramizerem.

Regularna kontrola i dbałość o te elementy zapewnia, że silnik 2.0 TDI CR zachowa swoje właściwości użytkowe na długie lata, co potwierdzają eksperci, mechanicy i kierowcy.

Poprzedni post:
Jaka jest żywotność silników benzynowych?
Następny post:
Ile wytrzyma silnik 1.2 TSI?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *




Komentarze

  • Bogusław pisze:

    Skoda Yeti , przebieg 279700 ,-dokonane naprawy:
    5500 km wymiana turbiny,-gwarancja
    7500 km druga turbina,- usunięto wadę zbyt niskie ciśnienie oleju
    120000,-pompa wody,
    135000 i 270000,-awaria klimatyzacji tak jakby była zaprogramowana co 135 tyś. km.
    180000 wymiana łożysk 4 szt.
    Samochód serwisowany na gwarancji co 30000 km, później co 15 tyś. km.
    Obecnie ciężko się tym jeździ,- wyrzuca błąd słabe ciśnienie w listwie paliwowej,- albo wtryski albo pompa paliwa. Tankowany tylko na Orlenie, przeglądy tylko oryginalne filtry i oleje najlepszej jakości.
    Dobrze że to służbowy, bo nie wyrobiłbym z kasą.
    Polecam zakup innego samochodu.

  • Rafał pisze:

    Warsztat prowadze ponad 20 lat, duża część pojazdów jest z grupy VAG i niestety jest tak ” jak dbasz tak masz” a awarie różnego typu są w wielu markach typowe dla modelu danej marki.

  • Kula 800 pisze:

    Mam crmb w sodzie octavia Scott 4×4 i jestem bardzo zadowolony przez 4 lata zrobiłem 125000 tyś mil i już ma 150000 tyś raz wymiana sprzegła dwu mass no i rozrząd co 70000 tyś mil

  • Krzysztof pisze:

    Mam ten silnik w Skodzie Kodiaq 190 koni. Jest już 170 tyś w 5 lat. Wymiana wszystkiego co 15 tyś km, skrzynia olej co 30 tyś. Jak do tej pory wszystko super, bez żadnych nawet najmniejszych problemów