Najwyższą efektywność w stosowaniu Ceramizera®, uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.
- Technologia jest przeznaczona do zabezpieczenia nowych i regeneracji zużytych, ale nieuszkodzonych mechanizmów.
- W trakcie całego procesu ceramizacji (30 motogodzin) nie wymieniać oleju. Olej wymienić w terminie kolejnej wymiany.
- Ceramizer® można mieszać z dowolnym rodzajem oleju i stosować do wszystkich rodzajów silników spalinowych: benzynowych i Diesla (z wtryskiem bezpośrednim typu common-rail, pompami sekwencyjnym i rozdzielaczowymi, pompowtryskiwaczami) oraz silników zasilanych gazem, z turbodoładowaniem, z katalizatorem spalin, z sondą lambda.
- Zaniżona doza Ceramizera® nie przyniesie oczekiwanych korzyści.
- Zawyżona (np. 2 razy większa) doza Ceramizera® nie powoduje żadnych skutków ubocznych jedynie wydłuża się czas trwania obróbki.
- Dla bardzo wyeksploatowanego (ponad 85% zużycia) silnika należy zwiększyć o 50% dawkę Ceramizera®.
- Dla silników stosowanych w ekstremalnych warunkach eksploatacji, zaleca się podwojenie dawki Ceramizera®, w stosunku do ilości określonej w tabeli.
OPAKOWANIE ZAWIERA:
- Jeden dozownik łatwo rozpuszczalnego w oleju preparatu o masie netto 4 g.
- Niniejszą instrukcję.
ZALECENIA:
- Wykonać pomiar ciśnienia końca sprężania (przed i po obróbce) w cylindrach silnika – celem potwierdzenia skuteczności działania Ceramizera®.
- CG4T Można stosować na każdym etapie eksploatacji, najlepiej po wymianie oleju, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować pracę z Ceramizerem®.
- Stosować przede wszystkim profilaktycznie, w celu zabezpieczenia silnika przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco jego żywotność i czas bezawaryjnej pracy.
- Można stosować z każdym rodzajem oleju.
- W trakcie pełnej obróbki (30 mth, 1500 km ) nie wymieniać oleju.
INSTRUKCJA:
- Rozgrzać silnik do temperatury roboczej , uruchamiając silnik na 10 minut.
- Wyłączyć silnik.
- Odkręcić korek wlewu oleju i opróżnić dozownik(i) do otworu wlewu oleju.
- Zakręcić korek wlewu oleju.
- Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym przez 15 min.
- Przez pierwsze 4 mth użytkować urządzenie w sposób łagodny – nie przeciążając silnika. Zaleca się pozostawienie uruchomionego silnika bez obciążenia na 4 godziny.
- Po 4 mth można obciążać silnik bez ograniczeń. Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 30 mth przebiegu, ale już w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju!
- W przypadku stosowania zwiększonej ilości preparatu (np. 2 dawek) zaleca się zastosowanie pierwszej dozy (według załączonej instrukcji), a następnie po 10 mth zastosowanie w ten sam sposób drugiej (i kolejnej) dozy (zwiększa to efektywność tworzenia się warstwy ceramiczno-metalowej w miejscach tarcia).
UWAGI:
- W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem silnika przed stosowaniem Ceramizera®. Inaczej skuteczność obróbki Ceramizerem® będzie zmniejszona, a czas ceramizacji wydłuży się.
- W przypadku uszkodzeń mechanicznych silnika (np. pęknięty pierścień tłokowy, nieszczelne zawory, głębokie rysy na gładzi cylindra itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę Ceramizerem®.
- Ceramizer® nie regeneruje miejsc, gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
- Jeśli silnik jest wyposażony w odśrodkowy filtr oleju, należy przed zastosowaniem Ceramizera® wyczyścić filtr, a najlepiej na czas obróbki wyłączyć go z obiegu oleju, stosując przewód obejściowy (jeśli jest to konstrukcyjnie możliwe). W tego rodzaju filtrach, cząsteczki preparatu mają skłonność do osadzania się i tym samym znacząco mniejsza ich ilość dociera do powierzchni tarcia.
- Dozowniki/strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są również uważane za prawidłowo napełnione.
BEZPIECZEŃSTWO:
- Produkt jest bezpieczny zgodnie z aktualnymi normami UE.
- Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC. W przypadku gdy temperatura przechowywania przekroczy +40 oC produkt może sedymentować, wówczas należy preparat wstrząsnąć i schłodzić do temperatury poniżej +40 oC aby go bezpiecznie użyć.
- Nie zapycha filtrów oleju ani kanałów olejowych.
- Nie zawiera teflonu ani molibdenu.
- Ceramizer® nie zmienia reologicznych parametrów oleju, nie powoduje tworzenia cząsteczek sadzy, popiołów siarczanowych, fosforu i siarki, w związku z tym nie wpływa na pracę DPF i można go bezpiecznie stosować w silnikach z DPF. Filtr cząstek stałych (DPF) to metalowa puszka wypełniona w środku ceramicznym wkładem na którym osadzają się cząsteczki sadzy, które w określonych warunkach eksploatacji są dopalane.
- Chronić przed dziećmi.
BADANIA:
Skuteczność potwierdzona w testach zamieszczonych na www.ceramizer.pl.
SKUTECZNOŚĆ:
- Trwałość i efektywność wytworzonej warstwy ceramicznometalowej wynosi około 1400 mth. Po tym przebiegu zaleca się ponownie zastosować Ceramizer® CG4T aby jeszcze przedłużyć jego żywotność.
- Stosowanie Ceramizerów® jest w pełni bezpieczne dla każdego typowego i eksploatacyjnie zużytego, ale sprawnego silnika. Stosowanie Ceramizerów® nie powoduje żadnych uszkodzeń silnika.
Ściągnij instrukcję CG-4T (format PDF)