Inwestując w samochód, musisz zadbać o to, by służył Ci jak najdłużej. Jeśli dotychczasowe zaniedbania lub upływ czasu doprowadziły do niekorzystnej kondycji silnika, czas poprawić jego stan.
Jak rozpoznać uszkodzony silnik
Istnieje kilka charakterystycznych cech, które wskazują na to, że Twój silnik wymaga natychmiastowej uwagi. Jeśli silnik bierze olej, pracuje głośno lub nierówno i ciężko o jego rozruch, mogą to być pierwsze objawy jego degradacji. Innymi powodami wymiany lub regeneracji silnika mogą być dymienie z rury wydechowej na niebiesko i zwiększone zużycie paliwa ( 0,5-1L/1000 km lub więcej).
Jeśli zatem Twoje auto sygnalizuje Ci, że z silnikiem coś jest nie tak, pozostają Ci dwa wybory: regeneracja silnika lub jego wymiana.
Regeneracja silnika – dodatki do oleju silnikowego
Jedną z opłacalnych czynności podejmowanych przy złym stanie silnika, jest próba jego regeneracji. Ubytki w strukturze metalu mogą zostać wypełnione przez różnego rodzaju dodatki do oleju silnikowego – czy warto jednak w nie inwestować? Zdecydowanie tak. Najlepszą opcją jest wybranie innowacyjnej i skutecznej technologii, jaką jest ceramizacja.
Tarcie metalu o metal w silniku powoduje zniszczenia. By je zniwelować i naprawić, dodatek do oleju silnikowego Ceramizer tworzy warstwę ceramiczną po 1500 km od dodania preparatu do oleju. Należy w tym czasie nie przekraczać 2700 obr/min. Tak przeprowadzony proces regeneracji jest niezwykle wydajny – pozwala na utrzymanie ochrony silnika na 70000 km przebiegu (lub 6000 motogodzin). Potwierdzeniem tego są chociażby 252 strony pozytywnych opinii konsumentów, którzy zdecydowali się na Ceramizer po zadaniu sobie pytania: jakie dodatki do oleju silnikowego będą najlepsze.
Wymiana silnika – kiedy jest konieczna
Choć korzystanie z Ceramizera nie daje żadnych skutków ubocznych, nie zawsze możesz się na nią zdecydować. Jeśli podejrzewasz, że ceramiczna regeneracja silnika nie przyniesie odpowiedniego efektu, z uwagi na stopień zużycia jednostki napędowej możesz rozważyć inwestycję w jego wymianę. Naprawie zdecydowanie nie podlega sytuacja, w której korba wyjdzie bokiem – wtedy śmiało możesz szukać nowego silnika :).
Używany silnik możesz pozyskać z kilku źródeł. Wybierz jednostkę napędową ze sprawdzonego źródła.
Kupić używany silnik czy tanio go zregenerować?
Wymieniając silnik, musisz liczyć się z ryzykiem – „nowa” jednostka napędowa może być w podobnym lub gorszym stanie niż nasz obecny silnik. Wewnętrzne elementy wymienianego mechanizmu mogą być też dotknięte korozją, która jest efektem długiego braku uruchamiania silnika. Oprócz braku gwarancji co do jego żywotności trzeba pamiętać o koszcie wymiany silnika, rozrządu, oleju i płynu chłodniczego, które towarzyszą wymianie silnika.
Wymiana jednostki napędowej może być zatem droga i niepotrzebna, jeśli szkody nie są nieodwracalne. Skuteczniejszą propozycją jest podjęcie próby regeneracji. Jeśli postawisz na ceramizację, w przyszłości remont silnika może okazać się niepotrzebny.. Koszt regeneracji poprzez ceramizację jest niższy i opłacalny w dłuższej perspektywie czasowej.